اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 30 دي 1400
کد 5168

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد:

تمدید گواهینامه‌های مهارت تا پایان سال ۱۴۰۰

علی حسین شهریور،معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تمدید گواهینامه‌های صادر شده مهارت قبل از سال ۱۳۹۱ فقط تا پایان امسال امکان پذیر است.
علی حسین شهریور،معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تمدید گواهینامه‌های صادر شده مهارت قبل از سال ۱۳۹۱ فقط تا پایان امسال امکان پذیر است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، شهریور در بازدید از مرکز سنجش مهارت شیراز گفت: صاحبان گواهینامه‌های مهارت که تاریخ صدور آن قبل از سال ۱۳۹۱ است فقط تا پایان امسال فرصت دارند تا با مراجعه به واحد آزمون مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان و یا واحد آزمون ادارات کل گواهینامه مهارت خود را تمدید کنند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: افرادی که در موعد مقرر گواهینامه خود را تمدید نکنند بایستی برای دریافت گواهینامه مهارت خود مجددا در آزمون‌های تئوری و عملی شرکت کنند.
این مقام مسئول کیفیت بخشی به فرآیند برگزاری آزمون‌های مهارتی را امری بسیار مهم دانسته و گفت: بازار کار تشنه نیروی کار ماهر است و تصمیمات جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در راستای توانمند سازی نیروی کار است.
شهریور گفت: رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین استاندارد‌های آموزشی، آموزش وسنجش مهارت است که اگر این چرخه به درستی صورت پذیرد خروجی آموزش‌ها قطعا به اشتغال منجر می‌شود.
او در ادامه از کارگاه‌های مرکز سنجش مهارت آنلاین شیراز بازدید کرد و ضمن گفتگو با مسئولان برگزاری آزمون از نزدیک، در جریان روند برگزاری آزمون‌های مهارتی قرار گرفت.
شهریور در ادامه از مرکز حمل و نقل ترافیک شهری شیراز که وظیفه آموزش به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون از جمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را بر عهده دارد بازدید کرد.