اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 2 بهمن 1400
کد 5169

در بازدید نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی از مرکز نو آوری و آموزش فنی و حرفه ای شهرستان عنوان شد:

ارائه آموزش های فنی و مهارتی به کارگران شهرستان با هدف اشتغالزایی

نعمتی فرماندار ورزقان نیز در این دیدار با تاکید بر محوری بودن آموزش های فنی و مهارتی در افزایش بهره وری صنایع مختلف، خواستار برگزاری دوره های آموزشی بر اساس نیازسنجی های انجام شده در سطح شهرستان شد. و از زحمات سرکار خانم پورحیدر، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان قدردانی بعمل آورد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این دیدار دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی به همراه هیئت همراه از مرکز نو آوری و مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان بازدید کرد.
وی ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان در راستای اجرای دوره های آموزشی در مرکز و موثر بودن این آموزش ها به ویژه در استخدام شرکتهای مس بر لزوم اجرای دوره های آموزشی و مهارتی کوتاه مدت ویژه اقشار زحمت کش کارگری و نیز عموم مردم این شهرستان در رشته های منجربه اشتغال تاکید کرد.
نعمتی فرماندار ورزقان نیز در این دیدار با تاکید بر محوری بودن آموزش های فنی و مهارتی در افزایش بهره وری صنایع مختلف، خواستار برگزاری دوره های آموزشی بر اساس نیازسنجی های انجام شده در سطح شهرستان شد. و از زحمات  سرکار خانم پورحیدر، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان قدردانی بعمل آورد.
پورحیدر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از گزارشی هم از عملکرد آموزشی مرکز در تمامی حوزه ها اعم از کشاورزی، معدن، و... .مشکلات مربوط به این حوزه از جمله عدم به کارگیری مربیان برون سازمانی و یا سرباز مربی و...را یادآور شد و خواستار تجهیز کارگاههای مرکز از طریق پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان از جمله معدن مس سونگون  برای ایجاد و اجرای دوره های آموزشی جدید شد.
لازم به ذکر است مرکز نو آوری ورزقان طبق تفاهم نامه سه جانبه بین پارک علم و فناوری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و فرمانداری ورزقان انعقاد شده و آماده افتتاح در ایام الله دهه فجر در سال جاری می باشد
و سه نفر بصورت مستقیم در این مرکز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.