اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 16 بهمن 1400
کد 5189

مدیرکل دفتر سنجش و صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

کیفی سازی، بهبود وضعیت وکارایی بیشتر از مهمترین رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حوزه سنجش و صلاحیت حرفه ای است.

نشست تخصصی مدیرکل سنجش و ارزشیابی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورر با مدیرکل، معاون آموزش، روسای ادارات؛ سنجش و ارزشیابی استان، آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد، اداره آموزش و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای تبریز به صورت حضوری و روسای مراکز شهرستانها به صورت وبیناری برگزار گردید.
نشست تخصصی مدیرکل سنجش و ارزشیابی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورر با مدیرکل، معاون آموزش، روسای ادارات؛ سنجش و ارزشیابی استان، آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد، اداره آموزش و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای تبریز به صورت حضوری و روسای مراکز شهرستانها به صورت وبیناری برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در جلسه نشست تخصصی مدیرکل سنجش و ارزشیابی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با مدیرکل، معاون آموزش، روسای ادارات؛ سنجش و ارزشیابی استان، آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد، اداره آموزش و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای تبریز به صورت حضوری و روسای مراکز شهرستانها به صورت وبیناری برگزار گردید.
احمدی، مدیرکل سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور در استان آذربایجان شرقی در نشست کارکنان اداره سنجش و ارزشیابی آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی حضور یافت.
رضا اختیار وکالتی در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، آزمون، سنجش و تعیین صلاحیت حرفه ای را جزو ارکان اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برشمرد و خاطر نشان ساخت: ماموریت نهایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای بحث آزمون هاست.
وی در ادامه افزود: آزمون ها باید به نحو احسن و در سلامتی کامل و با استفاده از فناوری های روز انجام شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: استفاده از فن آوری اطلاعات و هوش مصنوعی منجر به سلامت آزمون ها خواهد شد و نیز، اجرای دوره های آموزشی ویژه آزمونگران منجر به افزایش کیفیت آزمونها می شود.
علی مسگر عصر، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی استان نیز در این نشست، گزارشی از عملکرد این حوزه در ارتباط با گروه های هدف، آزمونهای اصناف، مراکز ثابت و سیار شهری، بحث اجرای آزمون های استخدامی سایر دستگاههای استان، تقویت بانک سوال ( کتبی و پروژه های عملی)، افزایش کارگاههای سنجش در 9 ماهه سال جاری ارائه نمود.
محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این نشست با اشاره به حجم بالای آزمون های آنلاین و عملی خاطر نشان کرد: بخش اعظم کارگاههای آموزشی مراکز به آزمون اختصاص یافته است و بهتر است  از تعهدات آموزشی تفکیک شود.
وی ادامه داد: برای اخذ آزمون های عملی( پروژه محوری بهترین نوع آزمون) است.
رضا احمدی، مدیرکل دفتر سنجش و صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز در این نشست، ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در استان آذربایجان شرقی در حوزه سنجش و تعیین صلاحیت حرفه ای افزود: همه تلاش ما در حوزه سنجش و صلاحیت حرفه ای کشور، ساختار مند کردن آزمونهاست.
وی ادامه داد: بر این اساس برقراری سیستم آزمون ادواری یکی از وظایف مرکز سنجش سازمان است و نیز سامانه محاسبه حق الزحمه آزمونگران را در دست اقدام داریم.
احمدی اظهار داشت: در صدور گواهینامه های مهارت، مشارکت داریم ولی به هیچ عنوان واگذاری نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: برای بحث نظارت در مراحل استاندارد نویسی هستیم و در حال آماده سازی محتوا می باشیم.
وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات موجود در خصوص پورتال سازمان تصریح نمود: در حال پیاده سازی پورتال جدید هستیم با رویکردی منعطف و مستقل.
مدیرکل دفتر سنجش و صلاحیت حرفه ای سازمان افزود: از تمامی ظرفیت های آزمون در کارگروه تجزیه و تحلیل سیستم در ستاد سازمان استفاده خواهیم کرد.
 وی همچنین در خصوص ممیزی و تعیین و شرایط ارزیابی دوره آزمونگران توضیحات لازم را ارائه نمود.
احمدی تصریح نمود: کیفی سازی، بهبود وضعیت وکارایی بیشتر از مهمترین رویکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حوزه سنجش و صلاحیت حرفه ای است.
در این نشست، روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه آزمون ارائه کردند.