اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 16 بهمن 1400
کد 5194

در نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر صورت گرفت:

نشست صمیمی با مجمع نخبگان شهرستان ورزقان، مقیم تیریز با هدف توسعه آموزش های مهارتی مختلف در مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان

در این جلسه محمدباقرآقایی مدیرعامل پدافند غیرعامل استان و رئیس هئت مدیره مجمع با اشاره به اینکه مردم شریف این منطقه بخاطر وجود برخی کاستی ها و آسیب ها با مشکلات متعددی روبه رو هستند تصریح کرد: با اتحاد و همدلی و حمایت از همدیگر و استفاده از ظرفیت های این شهرستان می توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این جلسه محمدباقرآقایی مدیرعامل پدافند غیرعامل استان و رئیس هئت مدیره مجمع با اشاره به اینکه مردم شریف این منطقه بخاطر وجود برخی کاستی ها و آسیب ها با مشکلات متعددی  روبه رو هستند تصریح کرد: با اتحاد و همدلی و حمایت از همدیگر و استفاده از ظرفیت های این شهرستان می توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد.
 وی با اشاره به پتانسیل های موجود در شهرستان، خواستار آموزش های مختلف در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، پدافند غیرعامل، خانواده و آسیب های مختلف آن ،کارآفرینی در مشاغل خانوادگی با استفاده از ظرفیت مرکز ورزقان و خواستار لینک شدن مرکز با باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون برای اجرای دوره های مهارتی شد.
پورحیدر رئیس مرکز ورزقان ضمن خیر مقدم گویی، مشکلات مختلف مرکز از جمله عدم تجهیزات کافی و مواد مصرفی در برخی حرفه ها ی پرمتقاضی، عدم نیروی کافی آموزشی در مرکز و مشکلات عدم جذب مربی برون سازمانی  وعدم جذب سرباز مربی و..خواستار حمایت و پشتیبانی این مجمع جهت برگزاری و ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش ها عنوان کرد و بهره برداری بهینه از منابع مالی و انسانی (آموزشی شهرستان و استان ) را خواستار شد.
مقررگردید آموزشهای مورد نیاز شهرستان بعد از نیازسنجی و احصا به مجمع فرستاده شود تا اقدامات حمایتی برای برگزاری کلاسها صورت گیرد.
دراین نشست مدیر عامل شرکت های خدماتی شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی استان آقایان؛ تاری و دوستعلی پناهپور از خیران و فعالین استانی و از بازنشستگان نیروی انتظامی استان، سیدی مسئول امور ایثارگران معدن مس آذربایجان و تقی زاده حراست پارک علم و فناوری استان نیز حضور داشتند.
این مجمع اواخر سال گذشته فعالیت رسمی خود شروع کرد  فعالیت های خود را در راستای ایجاد تحکیم وحدت و همبستگی و همچنین جهت ارتقا فرهنگ رشد و شکوفایی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی هنری ،آموزشی و... با تشکیل کمیته های مختلف در جهت توسعه منطقه و استعدادیابی و مشارکت و جذب سرمایه و تقویت روحیه تعاون و همیاری میان آنها شکل گرفت.