اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 8 فروردين 1401
کد 5266

در جلسه همکاری آموزشی مشترک با شرکت دانش بنیان و شتابدهنده تحلیلگران عنوان شد:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی: همکاری آموزشی این اداره کل، با شرکت های دانش بنیان، شتاب بیشتری خواهد گرفت.

در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با رویکرد شعار سال " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین " همکاری آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با شرکت های دانش بنیان، شتاب بیشتری خواهد گرفت.
در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با رویکرد شعار سال " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین " همکاری آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با شرکت های دانش بنیان، شتاب بیشتری خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در سالی که به نام " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شده است و حمایت از شرکت های دانش بنیان در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری و لزوم استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود و نیز پشتیبانی از ایده‌های نوآورانه و فنآورانه به ویژه مرتبط با نیازهای توسعه‌ای استان، اولین جلسه همکاری با هیات مدیره یکی از شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده های مطرح در استان با حضور مدیرکل، معاون آموزش، رئیس اداره آموزش و کارشناس مهارت های پیشرفته برگزار شد.
در این جلسه زمینه های همکاری آموزشی اداره کل و هیات عامل و کارشناسان شرکت تحلیلگران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده، بررسی شد.
رضا اختیار وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در ادامه افزود: مقرر گردید در حوزه های مختلفی چون؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید محتوای الکترونیکی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، اینترنت اشیا، شهر هوشمند، انیمیشن سازی، برنامه نویسی گیمینگ، متاورس و ... پس از تدوین استانداردهای مرتبط در این حوزه، آموزش های تخصصی مربوطه نیز با مشارکت طرفین برگزار شود.
مهندس داود حاتمی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تحلیلگران با بیان این که با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شتابدهنده نیز فعالیت می کنند، به نحوه حمایت از ایده ها و طرح های نوآورانه و فناورانه و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی و همچنین پشتیبانی و بازاریابی داخلی و بین المللی اشاره کرده و خواستار همکاری مضاعف با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در پایان با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی و IOT و لزوم استفاده از فناوری های نوین، به تحقق شعار سال و تلاش برای رسیدن به هدف اشتغال از طریق آموزش های مهارتی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی آمادگی تعامل و همکاری در زمینه های مختلف آموزشی با واگذاری فضاهای کارگاهی مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان برای شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها را دارد.