اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 17 فروردين 1401
کد 5274

از سوی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛

آیین نامه شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابلاغ شد

از سوی دکتر حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آیین نامه شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان برای اجرا ابلاغ شد.

از سوی دکتر حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آیین نامه شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان برای اجرا ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمد جامه بزرگی، رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان در این خصوص گفت: با عنایت به اهداف و مأموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص مهارت‌افزایی اقشار مختلف جامعه، ضروری است که در کنار مهارت‌های تخصصی به مهارت فرهنگی و جنبه‌های اجتماعی آن نیز به نحو مطلوب توجه شود.
وی تصریح کرد: در هیمن راستا، شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با هدف توسعه، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در چارچوب اهداف، وظایف و تشکیلات، تشکیل آیین‌نامه اجرایی آن از سوی رئیس سازمان ابلاغ شد.
رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان در خصوص اهداف این شورا بیان داشت: تعميق و گسترش فرهنگ و مبانی ارزشی اسلامي- ایرانی در مأموريت ها، راهبردها، سياست ها وبرنامه هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، سیاست گزاری، ساماندهی، هدایت و ایجاد هماهنگی و همسویی بین واحدهای متولی در برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی سازمان از جمله اهدافی است که این شورا دنبال می کند.
وی افزود: همچنین ترویج فرهنگ مهارت آموزی پایدار، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، مشارکت‌پذیری و کار گروهی، ترویج و ارتقای اخلاق حرفه‌ای و فرهنگ کار و تلاش، معرفی نقش و اهمیت آموزش های مهارتی در اشتغال و بهره وری جامعه و ارتقاي روحية نشاط، همدلي و مهرورزي بین کارکنان از دیگر اهداف این شورای فرهنگی و اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.
شایان ذکر است این آیین‌نامه در 4 ماده و 10 تبصره در تاریخ 12/12/1400 به تایید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رسیده و از زمان ابلاغ لازم‌الاجرا است و بازنگری آیین نامه بطور سالانه الزامی می باشد.