اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 20 فروردين 1401
کد 5277

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در آئین معرفی مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی:

محمد کلامی: بهبود معیشت مردم و عدالت محوری، جزو برنامه های اصلی دولت سیزدهم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه تکریم و معارفه مدیران آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی و علی مشایخی گفت: با توجه به شعار اصلی دولت سیزدهم، بهبود معیشت مردم و ارتقای شاخص های اقتصادی و رشد اقتصادی جزو برنامه های اصلی این دولت است. و معیشت مردم و عدالت محوری جزو اولویت های اصلی باید باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی،
محمدکلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در جلسه تکریم و معارفه مدیران آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی و علی مشایخی گفت: با توجه به شعار اصلی دولت سیزدهم، بهبود معیشت مردم و ارتقای شاخص های اقتصادی و رشد اقتصادی جزو برنامه های اصلی این دولت است.
و معیشت مردم و عدالت محوری جزو اولویت های اصلی باید باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: برای تحقق عدالت در سازمان و به تبع آن در جامعه، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید یک مسیر درست که ابتدا و انتهایش مشخص است باید حرکت کند. که ابتدای آن، آموزش است.
کلامی خاطر نشان کرد: برای ارتقای بهره وری و کاهش هزینه های تولید و ارتقای توان رقابت در کشور برای بازارهای داخلی و خارجی آموزش لازمه بهره وری است.
وی ادامه داد: مسیر ارتقای بهره وری، ارتقای آموزش است و بدون آموزش و تغییر در نگاه و ساختارها، روشها و تکنولوژی ها، رشد محقق نخواهد شد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند نقشی اساسی در راستای ارتقای بهره وری ایفا نماید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه تصریح نمود: بیکاری ناشی از تغییرات است و بسیاری از تغییرات ساختاری در دنیا، متاثر از تغییر است به گونه ای که بیشتر مشاغلی که در سالهای طولانی فعالیت داشتند در گذر زمان کارکرد خود را از دست داده و از بین رفته اند و مشاغل جدیدی با توجه به تکنولوژی های نو، معرفی می شوند.
محمد کلامی اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه ای به لحاظ ساختار، انعطاف پذیری زیادی دارد و می تواند نیروهای جوان مورد نیاز مشاغل جدید را با آموزش برای ورود به بازار کار آماده نماید.
وی افزود: آموزش فنی و حرفه ای هم در زمینه رشد بهره وری و هم در رشد اقتصادی و اقتصادی جایگاه ممتازی دارد و با توجه به نقش مهمی که در راستای مهارت آموزی و آموزش ایفا می کند، باید این نقش را تقویت، پر رنگ و به روز نماید تا دچار ساختار بوروکراتیک نشود.