اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 22 فروردين 1401
کد 5284

جشنواره رویش " از ایده تا ثروت " در ورزقان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

نفرات برتر جشنواره رویش " از ایده تا ثروت " به همت مرکز نوآوری و مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان معرفی شدند

جشنواره رویش از ایده تا ثروت که به همت مرکز نوآوری و مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان که در زمستان سال قبل اجرا شده بود و بعد از داوری طرح های رسیده در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان نفرات برتر مرکز نوآوری واحدهای فناور این شهرستان در سال جدید معرفی شدند.
جشنواره رویش از ایده تا ثروت که به همت مرکز نوآوری و مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان که در زمستان سال قبل اجرا شده بود و بعد از داوری طرح های رسیده در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان نفرات برتر مرکز  نوآوری واحدهای فناور این شهرستان در سال جدید معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، سرکار خانم رباب پورحیدر، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان با اعلام این خبر افزود: جشنواره رویش از ایده تا ثروت که به همت مرکز نوآوری و مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان که در زمستان سال قبل اجرا شده بود و بعد از داوری طرح های رسیده در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان نفرات برتر مرکز  نوآوری واحدهای فناور شهرستان ورزقان در سال جدید معرفی شدند.
وی در ادامه افزود: میلاد جعفری سیسی با طرح " انیمیشن های تعاملی کودکان اوتیسمی" به‌عنوان رتبه اول، فاطمه آقایی با طرح " فراوری غذای محلی بنام ختاب " دوم و علی قنبری با طرح " سایت توسعه محصولات کشاورزی " رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.
واعظی، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه این جشنواره با هدف حمایت از ایده‌های نو، استعدادهای درخشان و کارآفرینان و بستری برای تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان برگزار شد؛ خاطر نشان کرد: تعداد 30 عنوان طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده بود که از این تعداد 16 طرح به مرحله داوری راه یافت.
واعظی افزود: از طرح‌های راه‌یافته به مرحله داوری 3 عنوان طرح به ‌عنوان رتبه‌های برتر و 11 عنوان طرح نیز مورد حمایت قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این جشنواره برخلاف دیگر جشنواره‌ها با برگزاری اختتامیه کار به انتها نمی‌رسد و آغاز حمایت و فعالیت طرح‌های برتر به‌عنوان واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان است.
امام جمعه شهرستان ورزقان نیزدر این آئین گفت: جوانان این شهرستان از هوش و ذکاوت بسیاری برخوردار هستند و این شهرستان ظرفیت و پتانسیل عظیم در حوزه علم و فناوری را دارد که با پویایی و فعالیت مرکز نوآوری واحدهای فناوری می توان از این ظرفیت به نفع شهرستان بهره جست.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمد خواستار فعالیت جهادی تمامی مدیران شهرستان ورزقان برای دستیابی به تولید دانش بنیان در ورزقان شد.
فرماندار شهرستان ورزقان نیز مرکز نوآوری واحدهای فناور را یکی از اصلی ترین نیازهای اساسی و ضروری این شهرستان عنوان کرد و گفت: صنایع و سازمان ها با بهره گیری از واحدهای فناور می توانند مشکل خود را مرتفع و پیشرفت و ارتقاء یابند.
مهدی نعمتی افزود: شرکت های دانش بنیان حلقه اصلی تولید و اشتغال آفرینی هستند و موجب ایجاد ارزش افزوده بالا و ارتقای بهره وری در صنایع می شوند.
در این جشنواره از رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان سرکار خانم رباب پورحیدر به خاطر همکاری در ایجاد و استقرار مرکز نوآوری در شهرستان و نیز به عنوان یکی از نفرات برگزیده ایده های برتر از سوی پارک علم و فناوری معرفی و تقدیر بعمل آمد.
در حاشیه این دیدار رئیس پارک علم و فناوری به همراه هیئت همراه و نیز امام جمعه محترم، فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان از محل مرکز نوآوری مستقر در مرکزآموزش فنی و حرفه ای ورزقان، بازدید کردند.
 دکتر واعظی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری با پارک، خواستار توسعه همکاری فی مابین برای ارتقا مرکز نوآوری به مرکز رشد ورزقان شد.
وی در پایان افزود: در این دیدار، مقامات شهرستانی نیز تجهیز کامل مرکز برای بهره برداری شرکت های دانش بنیان را خواستار شدند.