اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 29 فروردين 1401
کد 5296

دیدار سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی: آموزشهای فنی و حرفه ای در حمایت و توانمند سازی مهارتی افراد کم برخوردار جامعه نقش کلیدی دارد.

علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان دیدار و گفتگو کرد
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان دیدار و گفتگو کرد.
مشایخی با اشاره به شعار دولت در خصوص عدالت محوری و زدودن چهره محرومیت از جامعه گفت: این امر با مهارت افزایی در راستای اشتغال آفرینی تسهیل خواهد شد.
وی با اشاره به تفاهم نامه منعقده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) بر لزوم استفاده از ظرفیت های متقابل سازمان و نیز هم افزایی و توانمند سازی امکانات هر دو مجموعه در عملیاتی نمودن مفاد این تفاهم نامه تاکید نمود.
علی مشایخی، با اشاره به توانمندی های موجود در بخش خصوصی( آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد ) و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان، توانمندسازی و مهارت افزایی جامعه هدف کمیته امداد امام و افراد کم برخوردار جامعه را از اولویت های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برشمرد.  
وی در خصوص ورود مددجویان به مشاغل نو، با توجه به گستره این مشاغل افزود: نقشه راهی را برای آموزش مهارت های نوین با استفاده از ظرفیت های موجود چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی از سوی معاونت آموزش، پژوهش این اداره کل در حال انجام است.
 غلامعلی ملا مهدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت ها و همراهی های صورت گرفته از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در امر مهارت آموزی مددجویان، هدف گذاری برای بهره مندی 2500 نفر از مددجویان این کمیته از آموزش های مهارتی در سال 1401 خبر داد.
وی با اشاره به وجود کانون های فرهنگی در برخی از شهرستان های استان گفت: استفاده از ظرفیت ها و تجهیزات موجود در این کانون ها با استفاده ازظرفیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای، فرصت مناسبی را برای بهره مندی سریعتر و بهتر جامعه نیازمند استان فراهم خواهد ساخت.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) در ادامه تصریح نمود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در کنار کمیته امداد امام (ره) استان در امر توانمند سازی و مهارت افزایی با رویکرد ایجاد اشتغال و بهبود معیشت افراد کم برخوردار، نقش کلیدی دارد.
 ملا مهدی با تاکید بر این موضوع که کمیته امداد امام (ره) استان آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی را در اولویت برنامه های توانمندسازی خود قرار داده است، افزود: به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان برای بکارگیری مددجویان ماهر تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) بسته تشویقی در زمینه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و پرداخت تسهیلات کار فرمایان نیز در نظر گرفته شده است.