اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 30 فروردين 1401
کد 5298

در نشست با اعضای شورای جامعه اسلامی کارگران و کارگروههای تخصصی امداد صنعت نانو توسط سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان عنوان شد:

علی مشایخی: انقلاب مهارت آموزی با حرکت در مسیر عدالت با رویکردی نوآورانه، فن آور و دانش بنیان در دستور کار آموزش فنی و حرفه ای در سال جدید است

نشست مشترک جامعه اسلامی کارگران و کارگروههای تخصصی امداد صنعت نانو با حضور سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، نشست مشترک جامعه اسلامی کارگران و کارگروههای تخصصی امداد صنعت نانو با حضور سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و لزوم بهره مندی از فیوضات این ماه عزیز، حضور در جمع شورای مرکز جامعه اسلامی کارگران استان، جمعی از نخبگان، پژوهشگران صنعت نانو، معاونین و روسای کارگروههای امداد و صنعت نانو را در سالی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) به نام  تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، به فال نیک گرفت و افزود: انشاالله به مدد الهی و با اتکاء به توان فکری تمامی عزیزان در مجموعه منظم آموزش فنی و حرفه ای و سایر اندیشمندان در حوزه های مهارتی در راستای توسعه اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این رسالت خطیر را به سرانجام برسانیم. 

 

 
وی با اشاره به این موضوع که قلب تپنده توسعه اقتصادی کشور، حوزه آموزش و به خصوص آموزشهای مهارتی است، خاطر نشان کرد: با توجه به شعار عدالت محوری دولت سیزدهم باید بر مدار عدالت کشور را پیش برد و توجه به آموزش در تمامی عرصه های آموزشی؛ از جمله آموزش و پرورش، واحدهای دانشگاهی، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و ... که به عنوان قلب توسعه یافتگی آموزشی هستند برای ورود به بازارکار مهارت های لازم به جوانان ارائه گردد.
مشایخی در ادامه خاطر نشان کرد: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در دولت جدید و در وزارت جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است و نگاه وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی نگاهی ویژه در راستای توانمندسازی به این سازمان است.

 

وی تصریح نمود: آموزش فنی و حرفه ای به عنوان مجموعه ای خلاق، نوآور، دانش بنیان و تخصصی است و حرفی برای گفتن در عرصه های مختلف اجتماعی از جمله صنعت را دارد.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و مشارکت شرکای اجتماعی، جامعه کارگری، واحدهای دانشگاهی، مراکز رشد و واحدهای فناور، خیّرین، نهادهای بالادستی حاکمیتی، نواحی بسیج و سپاه و نیز گروههای جهادی بتوانیم تحولی در راستای مهارت افزایی جوانان این استان برداریم.
مشایخی " انقلاب مهارت آموزی و حرکت در مسیر عدالت با رویکرد نوآورانه و فناورانه  " را  جزو  رویکردهای اصلی آموزش فنی و حرفه ای استان در سال جدید عنوان کرد و افزود: مشاغل آینده و آینده مشاغل، روز به روز در حال تغییر و به سمت منسوخ شدن است که موضوع بسیار مهمی است و باید با استاندارد سازی های مناسب با توجه به نیاز بازارکار ،گامهای مهمی در این راستا برداشته شود و این امر محقق نخواهد شد، مگر به همت تمامی نهادها و ارگانهای مربوطه، تا این مهم به سرانجام برسد.
وی تصریح نمود: توان مجموعه های مردمی، بخش خصوصی و افرادی که در جریان های اجتماعی نقش آفرینی می کنند سرمایه ای هستند برای کشور و استان ما که باید از این توان بالقوه نهایت استفاده را برد.

 

 
علی مشایخی با اشاره به وجود مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره سه تبریز که متولی اجرای دوره های تخصصی و دانش بنیان است، اظهار داشت: این مرکز تا قبل از طرح شعار سال نیز چندین سال متمادی است که در حوزه دانش بنیان فعالیت می نماید و رسالت خود را در این حوزه شروع کرده است.
وی در این نشست، توجه به آسیب های اجتماعی، زنان خود سرپرست، حاشیه نشینی و روستاهای محروم را نیز جزو برنامه های پیش روی این اداره کل برشمرد.
 وی افزود: تشکیل مجمعی تحت عنوان خیّرین مهارت و نذر اشتغال و مهارت می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات در مسیر اشتغالزایی و محرومیت زدایی باشد.
یدالله جعفری، بنیانگذار امداد صنعت نانو و دبیر جامعه اسلامی کارگران استان نیز در این نشست صمیمی، ضمن ابراز خرسندی از انتصاب علی مشایخی به عنوان سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار داشت:کارگروههای حاضر در این نشست در راستای تحقق اهداف مشترک آموزش فنی و حرفه ای استان و نیز برای یاری رساندن به دولت قوی مردمی جدید از تمام توان خود استفاده خواهند کرد.
وی با اشاره به این موضوع که دنیا در حال تغییر است و مهارت آموزی نیز باید از این قاعده مستثنی نباشد، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به پیشرفت در جامعه، آموزش در کنار صنعت لازم و ضروری است.
یدالله جعفری افزود: ما در این مجموعه در کنار صنعت هستیم و به آموزش فنی و حرفه ای نیز کمک خواهیم کرد تا با استفاده از فنآوری های نانو تغییرات شگرفی را در حوزه مهارت آموزی و مهارت افزایی جامعه به وجود آید.
جامعه اسلامی کارگران استان ابراز داشت: نانو، دنیای جدید ماست که آینده با این رویکرد، آینده ای  بسیار روشن و توسعه محور خواهد بود و در این راستا، با نگاهی جدید، تدوین استانداردهای جدید، مهارت ها را باید توسعه داد.
جعفری ادامه داد: کشور ژاپن در راه توسعه، کشوری محله محور، منطقه محور و خانه به خانه محور است و هر جامعه ای برای رسیدن به این مسیر از توسعه باید از تکنولوژی ها و علم روز نهایت استفاده را ببرد.
شایان ذکر است؛ در این نشست اعضای این شورا نیز ضمن بیان دیدگاهها از انتصاب مدیری جوان و با انگیزه ابراز خرسندی کردند و خواستار تلاشی مضاعف در راستای ایجاد انقلابی در حوره مهارت آموزی استان شدند.