رئيس سازمان مديريت و برنامهريزي آذربايجان شرقي گفت: همانطور كه مسائل توسعهاي كشور در حالت روندي گرفتار آمده، آموزش نيز دچار خمودگي، كسالت و بدون بازده است!
رئيس سازمان مديريت و برنامهريزي آذربايجان شرقي گفت: همانطور كه مسائل توسعهاي كشور در حالت روندي گرفتار آمده، آموزش نيز دچار خمودگي، كسالت و بدون بازده است!
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از سازمان مديريت و برنامهريزي آذربايجانشرقي، محمد فرشكاران در نخستين جلسه گروه كاري آموزش كارگروه آپفن استان اظهار كرد: آموزش اساسيترين ركن توسعه جوامع به شمار ميرود و اگر بخواهيم پايه و اساس قدرتمند توسعه را در كشور ايجاد كنيم بايد روي آموزش تمركز داشته باشيم.
وي با بيان اينكه سرانه دانشجويي و افرادي كه تحت آموزش قرار ميگيرند در كشور ما نسبت به ساير كشورها بسيار بالا است، افزود: اگر آموزش زيربناي فرهنگ باشد، پس ما داراي فرهنگ غني هستيم و ارتباطات، انسجام كاري و هدف سازي ما نيز بايد بالا باشد.
فرشكاران ابراز داشت: ارائه طريق و پيشنهاد در حوزه آموزش مهمترين موضوعي است كه بايد اتفاق افتد و اگر آموزش به ذات مفيد و موثر باشد فردي كه آموزش ميبيند از شيوه ها و متدهاي آموزش هميت بيشتري دارد.
رئيس سازمان مديريت و برنامهريزي آذربايجانشرقي يادآور شد: همه با مدل هاي آموزشي دنيا آشنايي داريم؛ اما هر سازماني به ميزان فرهيختگي خود بايد داراي اسلوب و برنامه باشد و با اصلاح متدها و روشها بهره وري سازماني را ارتقاء دهد.
وي تصريح كرد: ثروت به هر سويي حركت كند استعدادهاي آنجا را شكوفا خواهد كرد؛ دانش بنياني، خردورزي، نوآوري، شكوفايي و ايجاد فضاهاي جديد كاري نياز به فكر و نبوغ دارد.
فرشكاران ادامه داد: از دستگاه هاي اجرايي انتظار ارتقاء بهره وري را داريم؛ اما نيرويي كه آموزش نبيند نمي تواند اين بهره وري بالا را ايجاد كند؛ چرا كه صاحب مهارت نبوده و تشخيص برقراري روابط موثر را ندارد و نمي تواند اهداف جزئي را از اهداف كلي تميز دهد!
اين مسوول با بيان اينكه همانطور كه مسائل توسعهاي كشور در حالت روندي گرفتار آمده، آموزش نيز دچار خمودگي، كسالت و بدون بازده است؛ متذكر شد: اگر مي خواهيم سهم بهره وري را در رشد اقتصادي ارتقاء دهيم، يكي از روش هاي آن آموزش است.
در ابتداي جلسه مدير مركز آموزش و پژوهشهاي توسعه و آينده نگري سازمان مديريت و برنامه ريزي استان به تشريح وظايف كارگروه آپفن و گروه كاري آموزش پرداخت و گفت: حوزه آموزش صرفا براي كاركنان دولت نيست؛ بلكه مباحث آموزشي در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و آموزش عمومي مردم را نيز دنبال ميكند.
رقيه فريد افزود: اسناد بالادستي، منويات مقام معظم رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب و شعار توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين جزو مواردي هستند كه مورد توجه قرار خواهيم داد.
در ادامه اعضاي گروه كاري به بيان نكته نظرات و مسائل مبتلابه آموزش كشور و استان پرداختند.