اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 5 ارديبهشت 1401
کد 5310

دیدار بسیج علمی- پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا با سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

مشایخی: با هم افزایی تعامل بین بخشی، توان اجرایی در حوزه مهارت افزایی افزایش می یابد

سرهنگ ارسلانی، معاون بسیج علمی- پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا با علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در راستای مسائل مرتبط با حوزه مهارت آموزی دیدار و گفت و گو کرد.
سرهنگ ارسلانی، معاون بسیج علمی- پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا با علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در راستای مسائل مرتبط با حوزه مهارت آموزی دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، سرهنگ ارسلانی، با ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت بسیج علمی- پژوهشی و فناوری اطلاعات سپاه عاشورا گفت:  فعالیت این مجموعه پس از سال 1388 با رویکرد تحولی که منجر به ایجاد یک پایگاه علمی در هر شهرستان شده شتاب بیشتری یافته است.
وی با اشاره به وجود 9 مرکز رشد، 3 مرکز هدایتی و حمایتی در حوزه چرم و کفش، گیاهان دارویی، 22 خانه نخبگان در سطح استان و یک مرکز نوآوری صنعتی به این مهم اشاره کرد که فناوری ها باید بر اساس نیاز جامعه و به صورت صحیح و درست انجام گیرد که این امر در صنایع موجب افزایش ارزش افزوده خواهد شد.
ارسلانی با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه، این سازمان را یکی از مهمترین سازمان های مرتبط با ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جامعه دانست.
وی با اشاره به کمبود نیروی کار ماهر و متخصص به خصوص در بخش صنعت، استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه برای آگاهی بخشی و ارائه آموزش های مورد نیاز جامعه را، از اولویت های مهم برشمرد.
مشایخی، سرپرست آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت هم افزایی و تعامل دستگاههای مرتبط با حوزه مهارت آموزی، این تعامل و همکاری را موجب توان افزایی حوزه مهارت آموزی در جامعه دانست.
وی رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای را توجه و حمایت از بخش خصوصی و شرکای اجتماعی برشمرد.
علی مشایخی اظهار داشت: مجموعه بسیج یک ظرفیت مهم در جامعه است و با استفاده از ظرفیت های موجود در این مجموعه می توان به اهداف مبتنی بر توانمندسازی افراد در روستاها و شهرها در راستای رفع بیکاری و بهبود معیشت افراد دست یافت.
وی تصریح نمود: نگرش درست و واقع بینانه به نیازهای بازارکار و برنامه ریزی در امر آموزش های فنی و حرفه ای و همکاری با شرکای اجتماعی و نیز شرکت های دانش بنیان را از مولفه های مهم در دستیابی به اهداف پیش رو دانست.