اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 11 ارديبهشت 1401
کد 5327

به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی با حضور مسئولان ادارات شهرستان شبستر برگزار شد:

برگزاری ورکشاپ ( آموزش زنده ) یک روزه صنایع دستی و اشتغال توسط آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیلای با همکاری آموزش فنی و حرفه ای شماره 9 شبستر

ورکشاپ یا همان آموزش زنده یک روزه توسط هنرمندان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیلای شبستر با آموزش در رشته های سراج سنتی، سبد بافی، حکاکی روی نقره و مس و ظریف کاری چوب توسط آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیلای در محل مقبره شیخ محمود شبستری با بازدید مسئولین ادارات و نهادهای این شهرستان و با استقبال هنرمندان و جوانان جویای اشتغال هنری برگزار گردید.
برگزاری ورکشاپ ( آموزش زنده ) یک روزه صنایع دستی و اشتغال توسط آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیلای با همکاری آموزش فنی و حرفه ای شماره 9 شبستر
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، آمنه ملکی نژاد، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شبستر با اعلام این خبر افزود: ورکشاپ یا همان آموزش زنده یک روزه توسط هنرمندان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیلای شبستر با آموزش در رشته های سراج سنتی، سبد بافی، حکاکی روی نقره و مس و ظریف کاری چوب توسط آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیلای در محل مقبره شیخ محمود شبستری با بازدید مسئولین ادارات و نهادهای این شهرستان و با استقبال هنرمندان و جوانان جویای اشتغال هنری برگزار گردید.
حجه الاسلام محمد زاده، مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر با بیان اینکه فرهنگ و هنر تاثیرگذارترین و ماندگارترین بخش تاریخ هر کشور می باشد و با تاکید بر هم افزایی دستگاههای فرهنگی و هنری گفت: باید هر سازمانی متناسب با رسالت و وظیفه ای که بر عهده دارد با زبان هنر برای ارزش های انقلاب اسلامی و مفاهیم ارزشی به مخاطب در حفظ و حراست این انقلاب کوشا و تلاشگر باشند.
آموزشهای ارائه شده در این آموزش زنده:
* سراجی سنتی یا همان چرم دست دوز، آموزش دوخت کیف های پول و جاکارتی و یک مدل کیف دوشی زنانه آموزش داده شد.
* سبد بافی یکی از حرفه های بسیار کهن و قدیمی است و شامل انواع محصولاتی است که با استفاده از الیاف، ساقه و شاخه های گیاهان مختلف بافته می شود. با قصد احیا این هنر فراموش شده انجام می شود .
* ظریف کاری چوب یا نازک کاری که معمولا با استفاده از چوبهای پرت و دور ریز، انواع احجام چوبی و ظریف، حیوانات و طرحهای مختلف چوبی و پیکره های زیبای آهو و پرندگان ساخته می شود.
* حکاکی روی نقره و مس که با ایجاد نقوش بسیار زیبا باعث ساخت انواع مختلف ظروف کاربردی و تزئیناتی می شود و پتانسیل بسیار عالی جهت مشاغل خانگی محسوب می شود.
شایان ذکر است، در حاشیه این برنامه از مدیر آموزشگاه سرکار خانم زکریا زاده توسط مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و مسئول بسیج هنرمندان شهرستان تجلیل بعمل آمد.