اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 22 ارديبهشت 1401
کد 5355

گامی دیگر در راستای توسعه آموزش های مهارتی؛

پیگیری در اختصاص بودجه مصوبات سفر رئیس جمهور به تجهیز و تعمیر مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از پیگیری اختصاص بودجه مصوبات سفر رئیس جمهور به تجهیز و تعمیر مراکز آموزشی در کشور با همراهی نهاد ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه، استانداران و مسئولین مربوطه خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از پیگیری اختصاص بودجه مصوبات سفر رئیس جمهور به تجهیز و تعمیر مراکز آموزشی در کشور با همراهی نهاد ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه، استانداران و مسئولین مربوطه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛ «امیر میمنت آبادی» با بیان اینکه عمده این مصوبات در حوزه عمرانی با تأکید بر تجهیز و تعمیر مراکز آموزشی در راستای توسعه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار بوده است، افزود: یکی از چالش‌‍‌های اساسی کشور، بیکاری است که ضروری است تدابیری اثربخش و سریع در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اتخاذ شود که مهم ترین آنها گسترش کمی و ارتقای کیفی آموزش‌های فنی و مهارتی در کشور است.
وی اذعان داشت: نگاهی گذرا به مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به استان ها حاکی از آن است که دولت به دنبال تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های اساسی نیمه تمام و تعطیل و به تبع آن احداث مراکز نیمه تمام آموزشی، تجهیز و تعمیر کارگاه های آموزشی و حتی گسترش بخش خصوصی در حوزه مهارت آموزی و در حقیقت مصوبات سفر ریاست جمهوری گامی مهم برای توسعه آموزش های مهارتی می باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع، با تأکید بر اینکه کشور به نیروی کار ماهر که آماده رفع نیاز کارفرمایان صنعت و کسب و کار در رابطه با مهارت‌های مختلف باشند، بیش از همیشه نیاز دارد، بیان داشت: با اختصاص بودجه مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ها می توان به کیفیت بخشی عملکرد مراکز، پروژه های ناتمام، راه اندازی، تعمیر و تجهیز کارگاه آموزشی دست یافت.
میمنت آبادی، تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی، علاوه بر دستاوردهای اقتصادی، پیامدهای فراوان فرهنگی، اجتماعی دارد و می‌تواند باعث تقویت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نشاط و شادابی در نیروهای جوان، تقویت انسجام ملی و پایداری امنیت ملی شود.
وی با اشاره به تعبیر شهید مطهری که «کار» یک روش تربیتی است در شکل‌گیری شخصیت بهنجار و سالم افراد جامعه نقش‌آفرینی می‌کند، اظهار داشت: به طور میانگین سالیانه پانصد میلیارد ریال رهارود سفر ریاست جمهور به هر استان در راستای توسعه آموزش های مهارتی و کارآفرینی می باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع، با اشاره به پروژه‌های و مراکز آموزش فنی و حرفه ای نیمه کاره، خاطر نشان کرد: در مدت سپری شده از آغاز فعالیت دولت سیزدهم با پیگیری بودجه مصوبات تمام سفرها که با سرعت خوبی نسبت به سنوات قبل در حال انجام است تلاش کردیم تا گامی مؤثر در راستای توسعه آموزش های مورد نیاز جامعه برداریم.