اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 25 ارديبهشت 1401
کد 5362

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

بسته ویژه مهارت‌آموزی دانش‌بنیان دانشجویی در کشور تدوین شد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ۴۵ درصد ورودی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: بسته ویژه مهارت‌آموزی دانش‌بنیان دانشجویی در کشور تدوین شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، غلامحسین حسینی‌نیا در دیدار با نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجه به مهارت‌آموزی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از رویکردهای اصلی در کشور است اظهار کرد: امروزه جهان به موضوع آموزش و فنی و مهارتی توجه بسیار خاص و ویژه‌ای دارد.
وی به اقدامات بسیار گسترده‌ای که در حوزه آموزش نیروهای متخصص فنی در حوزه‌های مختلف انجام شده اشاره کرد و گفت: در هرکجای کشور که نگاه کنیم، شاهد فعالیت تکنسین‌ها و متخصصانی هستیم که از آموزش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در رشته‌های پرتعداد آن بهره‌مند شده‌اند.
معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ایران به لحاظ سرانه آموزش فنی و حرفه‌ای در جهان جایگاه قابل توجهی دارد خاطرنشان کرد: زمانی که ما در مجامع بین‌المللی از وجود دو و نیم میلیون متر مربع کارگاه آموزشی سرپوشیده و همچنین ۱۲ میلیون متر مربع مجموع فضاهای آموزشی سرپوشیده و روباز فنی و حرفه‌ای صحبت می‌کنیم، تحسین همگان را به دنبال دارد.
حسینی‌نیا با بیان اینکه متأسفانه امروز بخش زیادی از دانشجویان در کشور بیکار هستند گفت: ۴۵ درصد از متوسط ورودی‌های ما دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و با توجه به ضرورت ارائه مهارت ویژه این قشر از جامعه، بسته خاص آموزش‌های فنی ویژه دانشجویان در کشور تدوین شد.
وی افزود: از آنجا که تغییر تکنولوژی در جهان با سرعت بسیار بالایی در حال انجام است، نمی‌توانیم به دستگاه‌ها و وسایل فعلی و قدیمی اکتفا کنیم و باید به صورت مداوم بروز رسانی تجهیزات را در دستور کار قرار دهیم و به همین دلیل هم در حوزه تجهیزات و هم در حوزه نیروی انسانی نیازمند حمایت ویژه دولت و مجلس هستیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آسیب شناسی‌های صورت گرفته در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی متناسب با شناختی که از نقاط ضعف و قوت موجود آماده شده که می‌تواند به توسعه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین ایجاد اشتغال گسترده کمک کند.
حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: حدود ۱۳ نوع از جامعه هدف داریم که کارگران، دانشجویان، زنان آسیب پذیر، کشاورزان و روستاییان و عشایر، سربازان و زندانیان بخشی از این افراد هستند که هر یک از این اقشار نیازهای خاص خود را دارند و باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.