اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1401
کد 5367

در دیدار رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی تاکید شد:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه فناوری

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده آموزش فنی و حرفه‌ای استان در حوزه فناوری تأکید کرد.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده آموزش فنی و حرفه‌ای استان در حوزه فناوری تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، عبدالرضا واعظی، رییس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با حضور در جمع تلاشگران عرصه مهارت آموزی با علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان دیدار و در ضمینه گسترش همکاری های دو جانبه گفتگو کرد.
 عبدالرضا واعظی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی افزود: در گام اول انقلاب زیرساخت‌های مختلفی ایجادشده که در گام دوم انقلاب باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.
وی خاطرنشان کرد: بایستی در کارگاه‌ها و فضاهای موجود آموزش فنی و حرفه‌ای افزون بر مأموریت‌های قبلی، مأموریت جدید فناورانه را نیز تعریف و اجرا کرد.
عبدالرضا واعظی با اشاره به استقرار شرکت‌های فناور در مراکز رشد مشترک با پارک علم و فناوری گفت: در مراکز رشد مشترک پارک علم و فناوری تسهیلات و حمایت‌های لازم را از شرکت‌های فناور مستقر انجام دهد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری های صورت گرفته با پارک علم و فناوری استان، با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی و لزوم بهره گیری جوانان از این فرصت طلایی در راستای ایجاد کسب وکار های مبتنی بر فناوری های روز دنیا افزود: بر آنیم تا اکوسیستم کارآفرینی( آموزش، مهارت، آزمون) که نقطه امید آموزش فنی و حرفه ای است ایجاد نماییم.
وی با اشاره به حضور خیّرین مهارتی در استان افزود: مجمع خیرین مهارت به مانند خیرین مدرسه ساز می تواند مسیر اشتغال جوانان تحصیلکرده را هموار نموده و از مشکل بیکاری آنان بکاهد.
مشایخی همچنین در این دیدار در خصوص راه اندازی نذر اشتغال در استان خبر داد و خاطر نشان ساخت: در این راستا با کمک خیرین مهارتی با امید به خدا و توان مالی خیرین عزیز استان این مهم نیز انجام خواهد گرفت.