اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401
کد 5373

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با امام جمعه شهرستان بناب دیدار و گفت و گو کرد

حجت الاسلام حاج شیخ مصطفی باقری بنابی: جایگاه های سخنرانی نماز جمعه برای فرهنگ سازی در اختیار مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان قرار گیرند

علی مشایخی با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان بناب، با حجت الاسلام حاج شیخ مصطفی باقری بنابی، امام جمعه این شهرستان در خصوص رویکردهای جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.
علی مشایخی با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان بناب، با حجت الاسلام حاج شیخ مصطفی باقری بنابی، امام جمعه این شهرستان در خصوص رویکردهای جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این دیدار که با حضور علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، سلطانی فر، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب، خانم شیخ الاسلامی، سرپرست موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان، نجمی، مسئول روابط عمومی و صاحبی، کارشناس ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی صورت گرفت.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه مهارت آموزی در استان از عزم جدی تلاشگران عرصه مهارت آموزی استان در تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال؛ تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خبر داد.
وی رویکرد جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را ورورد آموزش رشته های مبتنی بر پایه  دانش بنیان به دلیل تغییرات سریع تکنولوژی در دنیای کنونی عنوان کرد و افزود: مشاغل جدید باید به پیوست مهارت مزین شوند و این آموزش ها باید متناسب با نیاز بازار کار و دنیا اتفاق بیافتد.
وی از اشتغال بیش از 800 نفر از مهارت آموزان بنا به اعلام سازمان تامین اجتماعی استان خبر داد و افزود: در تلاش هستیم با برنامه ریزی های آموزشی در حوزه های مختلف این رقم را به 2000 نفر افزایش دهیم.
در این دیدار حجت الاسلام حاج شیخ مصطفی باقری بنابی، امام جمعه محترم بناب ضمن تقدیر از تلاش های خداپسندانه مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای باید در متن جامعه قرار گیرند و تمام جامعه از این خدمات در راستای اشتغال آفرینی و پیشرفت کشور بهره مند گردند.
ایشان با اشاره به فرهنگ غنی مردم شهرستان بناب از خیرین این شهرستان خواست تا با ورود به حوزه اشتغال و مهارت آموزی منابع در اختیار خود را به این سمت هدایت کنند.
امام جمعه بناب بااشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه خاطر نشان ساخت: تریبون های نماز جمعه در شهرها در اختیار مجموعه آموزش فنی و حرفه ای است تا در راستای تبیین و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای به عموم مردم قرار گیرند.