اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 7 خرداد 1401
کد 5398

در راستای رفع موانع و مشکلات احتمالی موجود در بخش خصوصی صورت گرفت:

برگزاری اولین جلسه هم‌اندیشی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سال 1401 توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر

در راستای بررسی موانع و مشکلات احتمالی موجود در برنامه‌های اجرایی، آموزشی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد با رویکرد حمایت از بخش خصوصی در چارچوب مقررات قانونی به ‌منظور ارتقاء کمی و کیفی آموزش‌های ارائه ‌شده توسط آموزشگاه های آزاد، نشست هم‌اندیشی با حضور مؤسسین و کارشناسان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر برگزار گردید.
برگزاری  اولین  جلسه هم‌اندیشی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سال 1401 توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل آتمیانلو رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای بررسی موانع و مشکلات احتمالی موجود در برنامه‌های اجرایی، آموزشی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد با رویکرد حمایت از بخش خصوصی در چارچوب مقررات قانونی به ‌منظور ارتقاء کمی و کیفی آموزش‌های ارائه ‌شده توسط آموزشگاه های آزاد، نشست هم‌اندیشی با حضور مؤسسین  و کارشناسان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر برگزار گردید.
وی در ادامه افزود: آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای یکی ازظرفیت ها و پتانسیل های موجود در کشور می باشد که در کنار مراکز آموزش فنی و حرفه ای، نقش بسزایی در اجرای دوره های مهارتی ایفا می کنند.
آتمیانلو ادامه داد: اجرای دوره های مهارتی توسط آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد، زمانی اثر بخش خواهد بود که در کنار نیازسنجی های صورت گرفته در بحث کیفی بودن آموزش، با استاندارد های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز همخوانی داشته باشند و پیش نیاز آن، رعایت دستورالعمل ها، ضوابط اجرایی و ابلاغی سازمان می باشد.
وی با اشاره به اینکه برای قانون، هیچ بن بستی وجود ندارد؛ تعامل با شرکای اجتماعی، مشتری مداری، برنامه ریزی جهت ارتقای کیفی آموزش های مهارتی را مستلزم رعایت چارچوب ها و قوانین بالادستی دانست.
 در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسه قبلی توسط رییس مرکز اهر  و کارشناسان، مؤسسین آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مربوط به آزمون  و آموزش مطالب جمع‌بندی و در 19بند، صورتجلسه و جهت پیگیری از طرف مرکز و آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد مصوب گردید.