اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 12 خرداد 1401
کد 5414

در جلسه هم‌اندیشی با آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد عنوان شد:

اهتمام در شناسایی و ثبت نام نخبگان مهارتی برای المپیاد ملی مهارت

مهدی کاظمی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اسکو از شروع ثبت نام المپیاد ملی مهارتی مرحله شهرستانی خبر داده و از آموزشگاه های آزاد برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن آن به طور جدی خواستار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مهدی کاظمی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اسکو از شروع ثبت نام المپیاد ملی مهارتی مرحله شهرستانی خبر داده و از آموزشگاه های آزاد برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن آن به طور جدی خواستار شد.
وی اعلام کرد: این امر می توانند به کشف استعداد جوانان شهرستان منجر شود و آموزش های فنی و حرفه ای در بین جوانان جویای مهارت، شناسایی و گسترش پیدا می‌کند.
کاظمی ضمن تقدیر از همکاری های صورت گرفته با مرکز در راستای ارتقاء آموزش های مهارتی در سطح شهرستان نسبت به ایجاد فضای رقابت سالم و سازنده و رفع مشکلات بر سر راه آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد تاکید نمود.
وی اظهار داشت: آموزشهای فنی و حرفه ای باید بازار محور باشد و آموزش ها طوری ارائه شود که کارآموزان بعد از پایان دوره آموزشی بتوانند وارد بازارکار شده و برای خود و دیگران کارآفرینی ایجاد نمایند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو در ادامه در خصوص مواردی چون؛ حرفه های موازی، آزمونگری و نیز دستورالعملهای جدید استانی و کشوری مطالبی را عنوان کردند.
در پایان جلسه، در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با بخش خصوصی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.