اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401
کد 5422

در نشست با مربیان و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

دکتر علی رضا منادی: آینده از آن مهارت است و رویکرد خانواده ها و جامعه به سمت مهارت آموزی است

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با حضور در جمع مربیان و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با آنان دیدار و گفت و گو کرد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر علی رضا منادی، رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با حضور در جمع مربیان و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با آنان دیدار و گفت و گو کرد.
هادی آراسته، نماینده مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی در این نشست در خصوص رتبه بندی مربیان، اختصاص فوق‌العاده خاص که در سال ۸۸حذف شده، بحث کاهش ساعت کاری موظفی که در مقایسه با آموزش و پرورش این میزان در آموزش فنی و حرفه ای زیادتر است، عدم نیاز به آزمون از مربیان با توجه به اینکه دوره های مربیگری را طبق برنامه های سازمان طی نموده و به صورت پیوسته آموزشها را به روز رسانی می کنند و مورد بعدی نظافت کارگاههای و مسولیت انبارداری که به عهده مربی است، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
دکتر علی رضا منادی، رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب علی مشایخی به عنوان سرپرست جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی را به فال نیک گرفت و افزود: دکتر مشایخی، جوانی خوش ذوق، جهادگر و پر تلاش است که می تواند آموزش فنی و حرفه‌ای استان پر برکت بوده و آورده خوبی داشته باشد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین خاطر نشان کرد: شما مربیان پر تلاش و زحمتکش در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان می توانید از این فرصت تبیین در راستایی معرفی مشاغل و حرف که منجر به اشتغال و ایجاد بازار کار میشوند استفاده کنید و هنر ، مهارت و توانمندی های این سازمان را به رخ بکشید و دیده شوید.
دکتر منادی : نقش مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در حوزه مهارت آموزی جوانان با رویکرد اشتغال، در حال حاظر به مثابه نقش بسیجیان در  دوران حساس دفاع مقدس مهم ، تاثیرگذار و‌ حیاتی است.
دکتر منادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و نقش آن در کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه، در سفری که به کشور آلمان داشتند، گفت: در آلمان فقط۱۷ درصد جوانان وارد دانشگاه می شوند و  ۸۳ درصد آنان مستقیم وارد مراکز آموزش مهارت میشوند.
وی تصریح نمود: با توجه به تمایل خانواده ها و جوانان به مهارت اموزی، می توان به صراحت اعلام کرد؛ آینده از آن مهارت است و رویکرد خانواده ها وجامعه به سمت مهارت آموزی پیش می رود.
دکتر منادی در حاشیه این نشست در مصاحبه ای که به دغدغه مربیان مرتبط است گفت: در خصوص رتبه بندی مربیان به تعداد ۵ هزار نفر که هم در افزایش کیفیت آموزش مهارت و هم در حفظ شأن و منزلت و جایگاه مربیان موثر است و بررسی و اختصاص فوق‌العاده خاص مربیان که تا سال ۸۸ برقرار بوده و مسبوق به سابقه است و حذف شده ،بحث بررسی و تغییر میزان ساعت آموزشی مربیان که ۴۴ساعت است بحث و بررسی و پیگیری های لازم در مجلس  صورت خواهد گرفت.