اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 23 خرداد 1401
کد 5427

در دیدار مدیران شرکت فستو پنیوماتیک با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی عنوان شد:

در دیدار مدیران شرکت فستو پنیوماتیک با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی عنوان شد: تامین نیروی کار آینده با راهکارهای نو و مبتکرانه مبتنی بر آموزش های مهارتی

در جلسه مدیران شرکت فستو پنیوماتیک با علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی بر آموزش نیروی کار ماهر بر اساس نیاز صنایع و همچنین آموزش هایی که ضمانت اشتغال را داشته باشند تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در جلسه مدیران شرکت فستو پنیوماتیک با علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی بر آموزش نیروی کار ماهر بر اساس نیاز صنایع و همچنین آموزش هایی که ضمانت اشتغال را داشته باشند تاکید شد.
در این دیدار، گودرزی مدیرعامل شرکت در خصوص شرکت فستو گفت: این شرکت در راستای افزایش مهارت و دانش کارجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصان صنایع مختلف اقدام به تاسیس آکادمی تخصصی همراه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نموده است که در حال حاضر برای علاقمندان مهارت تکنسین مکاترونیک آموزش داده می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: در برنامه های آتی این آکادمی برگزاری دوره های آموزشی مدیریت منابع آب و انقلاب صنعتی چهارم نیز گنجانده شده است که در زمان مقتضی و به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.
گودرزی افزود: هم اکنون نیز این دوره در تهران و کرج برگزار می گردد که به زودی شهرهای اصفهان و تبریز نیز آمادگی برگزاری آن را خواهند داشت.
مدیرعامل شرکت در خصوص شرکت فستو خاطر نشان کرد: دوره آموزشی تکنسین مکاترونیک در 320 ساعت و بر اساس نیازهای صنعت و مطابق با استاندارد های بین المللی طراحی و اجرا می گردد که در پایان دوره به عزیزانی که یا موفقیت دوره را پشت سر بگذارند مدرک فستو و سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعطا می شود.
علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن اشاره به بحث مشاغل آینده و آینده مشاغل این موضوع را از رویکردهای اصلی این اداره کل در راستای ارائه آموزش های مهارتی دانست.
وی تجهیز و به روز رسانی کارگاههای مهارت آموزی را بر اساس نیاز بازار و صنعت را تا زمانی که مهارت آموزان این دوره ها  را به آسانی وارد بازار کار و در چرخه تولید و بهره وری قرار می گیرند از مهمترین کارها دانست.
در این دیدار در خصوص نحوه تجهیز کارگاههای مهارت آموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و ورود به روش های آموزشی مدرن دنیا و همچنین برگزاری و میزبانی المپیادهای استانی و ملی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.