اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401
کد 5439

در راستای افزایش سطح تعاملات فیمابین و مشارکت در برگزاری بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت صورت گرفت:

دیدار سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با نایب رئیس و دبیر انجمن صنایع غذایی بهداشتی و دارویی آذربایجان شرقی

دیدار سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با نایب رئیس و دبیر انجمن صنایع غذایی بهداشتی و دارویی آذربایجان شرقی
دیدار سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با نایب رئیس و دبیر انجمن صنایع غذایی بهداشتی و دارویی آذربایجان شرقی
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در راستای افزایش سطح تعاملات فیمابین و مشارکت در برگزاری بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت دیداری صمیمی با دکتر جعفری، نایب رئیس و دبیر انجمن صنایع غذایی بهداشتی و دارویی آذربایجان شرقی در محل دفتر سرپرست اداره کل برگزار گردید.
علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه مهارت آموزی در بین خانواده ها و جامعه تاکید نمود: امروزه به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب در این خصوص، آسیب های خیلی جدی به جامعه وارد شده است و وجود قشر عظیمی از جوانان فارغ التحصیل بیکار، دلیلی واضح بر این ادعاست.
وی افزود: جامعه هم اکنون به شدت به نیروی کار ماهر در تمامی بخش ها اعم از تولید، خدمات و صنعت نیاز دارد.
دکتر جعفری با اشاره به اهمیت آموزش و نقش آن در اشتغالزایی جوانان افزود: آموزش های فنی و حرفه ای باید به شدت توسعه یابد چراکه نیروی کار متبحر و متخصص با مدرک فنی و حرفه ای به شدت مورد نیاز صنعت است.
وی خاطر نشان کرد: کارخانجات استان آذربایجان شرقی به نیروی کارماهرنیاز دارد و با مشکل کمبود کارگر مواجه است.
وی با اشاره به این موضوع که تبریز بهترین فرهنگ کار را از سال های گذشته دارد افزود: در حال حاضر برای رسیدن به توسعه در بخش های مختلف باید فرهنگ استاد - شاگردی را مجدد در جامعه پیاده سازی و حمایت نماییم.
در این دیدار، در خصوص آموزشهای مهارتی شاغلین صنایع غذایی و دارویی و برگزاری مسابقات ملی و آزاد مهارت در حوزه صنایع غذایی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در این نشست، مقرر گردید طی جلسات کارشناسی در خصوص امکان سنجی میزبانی مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت در حوزه های آشپزی، قنادی و شیرینی پزی جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان انجمن صنایع غذایی بهداشتی و دارویی آذربایجان شرقی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی برگزار و مقدمات میزبانی این دوره از مسابقات در استان آذربایجان شرقی فراهم گردد.
شایان ذکر است؛ بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در آذرماه سال جاری در 11 رشته مهارتی برگزار خواهد شد.
ثبت نام در این دوره از مسابقات از هفدهم اردیبهشت سال جاری آغاز شده و تا هفدهم تیرماه ادامه دارد.
علاقمندان به شرکت در این دوره از مسابقات می توانند با مراجعه به وب سایت www.worldskills.ir  مراجعه و مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند.