اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 28 خرداد 1401
کد 5445

دبیر کمیته ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی خبر داد:

تشکیل اولین جلسه کمیته ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد اداری در سال 1401

اولین جلسه کمیته ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد اداری در سال 1401 با حضور سرپرست اداره کل و کلیه اعضاء در محل سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.
اولین جلسه کمیته ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد اداری در سال 1401 با حضورسرپرست اداره کل و کلیه اعضاء در محل سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، اولین جلسه کمیته ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با محوریت بررسی برنامه ابلاغی 3 ساله معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حوزه ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در محل سالن جلسات اداره کل برگزار گردید.
علی مشایخی گفت: تلاش خواهم کرد تا در دوران مدیریت خود عدالت محوری را در تمامی فعالیت ها به خصوص پرداخت ها و حقوق حقه مردم و مبارزه جدی با فساد و شفاف سازی جزو سرلوحه برنامه های خود قرار دهم.
 وی در ادامه افزود: یکی از وظایف مهم این کمیته، برنامه ریزی عملیاتی در راستای برنامه ابلاغی 3 ساله معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که این برنامه با بهره گیری از ابلاغ اصول 12 گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی دولت مردمی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم از جمله؛ شفاف سازی، دولت الکترونیک، مدیریت تعارض منافع، فرهنگ سازی و نظارت همگانی، حمایت از فعالیتهای سالم، متناسب سازی ساختار و تشکیلات دولت، شایسته گزینی، نظارت موثر و کارآمد، سهولت فراینده، برخورد قاطع و دقیق و موثر، یکپارچه سازی اطلاعات در نظام مالی و اقتصادی کشور، توسعه رویکرد زنجیره ای ارزش و زنجیره های تامین می باشد باید اقدام نماید.
در ادامه جلسه عمار صاحبی دبیرکمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد این اداره کل گزارشی از روند تعیین اعضاء کمیته مطابق شیوه نامه ابلاغی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و برنامه های ابلاغی این کمیته ازجمله؛ شناسایی زمینه ها، فرایندها و گلوگاه های فساد خیز و اصلاح آنها در جهت تقویت کنترل داخلی و پیشگیری فساد، پیاده سازی دوره های آموزشی در سطح مدیران، معاونین و روسای ادارات و نیز موسسین، مدیران و مربیان بخش خصوصی و پیش بینی ساز و کار های تشویقی برای کاهش فساد و ارتقاء سلامت اداری، اطلاع رسانی و آگاه سازی خدمت گیرندگان در خصوص فساد اداری و دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره نمود.
در ادامه جلسه اعضاء کمیته با توجه به موضوعات و دستورات جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و در نهایت تصمیمات حول محور موارد فوق الذکر اتخاذ گردید.