اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 8 تير 1401
کد 5475

در راستای جهش مهارتی در کشور:

نخستین جشنواره سراسری تولید محتوای الکترونیکی مهارت آموزی برگزار می شود

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از برگزاری نخستین جشنواره سراسری تولید محتوای الکترونیکی مهارت آموزی با هدف فرهنگ سازی و نیل به تولید علم و جهش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمدرضا شاه‌پسند، اجرای این جشنواره را گامی مهم به منظور رسیدن به اهداف نوین سازمان جهت تولید محتوای آموزشی الکترونیکی و مهارتی  برشمرد.

وی تصریح کرد: توسعه و گسترش تولید محتوای الکترونیکی مهارتی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند‌های یاددهی و یادگیری، فراهم کردن چارچوبی برای طراحی محتوای آموزشی الکترونیکی استاندارد، کمک به هدفمند کردن تولید محتوای آموزشی و همچنین تسهیل در امر فرآیند برنامه ریزی درسی، ایجاد وحدت رویه در تولید محتوای آموزشی سازمان، کمک به تدوین سند محتوای آموزشی در سازمان‌های مشابه، توسعه و بهبود کیفیت فعالیت‌های آموزشی، فراهم کردن امکان اعتبار سنجی از قسمت‌های گوناگون محتوای آموزشی و ایجاد معیار های مطلوب برای  ارزشیابی از عملکرد آموزشی از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

معاون آموزش خاطرنشان کرد: محتوای الکترونیکی تولید شده در قالب فیلم، موشن گرافی، گرافیک و انیمیشن با رعایت شرایط عمومی وفنی براساس شاخص‌های نوع آموزش مهارتی، نوآوری و خلاقیت، جدید و کاربردی، معرفی و پلان شروع محتوا، کیفیت صدا و تصویر، تدوین محتوا، محیط و صحنه محتوا امتیازدهی می‌شوند.

به گفته شاه‌پسند، جشنواره تولید محتوای مهارت آموزی، چابکی هر چه بیشتر در ارائه خدمات و افزایش کیفیت و کمیت خدمات مهارت آموزی سازمان به کارآموزان، کارجویان و شرکای آموزشی را هدف قرار داده است.

وی اعلام کرد: این جشنواره در ذیل برنامه‌های تحولی معاونت آموزش و با برنامه‌ریزی‌های دفتر توسعه فناوری‌های نوین آموزشی و امنیت فضای مجازی، آغاز گردیده است و هم‌اکنون ادارات کل استان‌ها نسبت به برنامه‌ریزی، پیگیری و اجرای جشنواره در فاز استانی فعال می باشند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان گفت: تا پایان فصل تابستان سال جاری برگزیدگان و آثار منتخب معرفی خواهند شد.