اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 20 مرداد 1401
کد 5543

با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در آذربایجان شرقی صورت گرفت:

افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان با حضور فرماندار آذرشهر، رییس اداره آموزش فنی و حرفه ای استان و رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از مسئولین این شهرستان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان با حضور فرماندار آذرشهر افتتاح شد.

بنا بر این گزارش، محمودیان، فرماندار و رئیس شورای مهارت شهرستان آذرشهر در آئین افتتاح این مرکز، با اشاره به ظرفیت های ویژه شهرستان در حوزه های مختلف از جمله فعالیت مراکز متعدد دانشگاهی و آموزش عالی، استقرار صدها واحدها بزرگ و کوچک صنعتی، نیروی کار فعال و...، مهارت آموزی توام با نقش آفرینی در حوزه دانش بنیان در همه حوزه ها را حائز اهمیت دانست.

وی گفت: مشکلات حوزه اشتغال، کشاورزی، کمبود منابع آبی و... از طریق توسعه مهارت آموزی قابل حل بوده و لازم است مراکز مهارت آموزی در کنار صنعت و دانشگاه بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

عابدزاده، معاون آموزش عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان هم به فعالیت آموزشکده های سما در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد جدید سازمان و تغییر نام این آموزشکده ها به دانشکده مهارت و کارآفرینی باید ماهیت واقعی آن هم تغییر کند.

وی افزود: در این راستا دریافت مجوز مرکز مدیریت مهارت آموزشی و مشاوره شغلی جزو برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اظهار امیدواری کرد با فعالیت این مرکز و ارائه آموزش های مهارتی برای دانشجویان زمینه کسب مهارت و اشتغال آنها فراهم بشود.

صمدی وند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی، از ارائه دو نوع آموزش بلند مدت و کوتاه مدت به دانشجویان خبر داد و گفت: با ایجاد مرکز TMC امکان ارائه آموزش های کوتاه مدت و اعطای گواهینامه مهارت برای دانشجویان و متقاضیان مهارت آموزی فراهم می شود.

وی همچنین به طرح پویش دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در این طرح، دانشجو هفته ای دو روز در محیط صنعت حضور یافته و ضمن فراگیری مهارت، مبلغی را عنوان کمک شهریه آموزشی از سوی کارفرما دریافت می کند و در خاتمه دوره در اولویت جذب و استخدام آن واحد صنعتی قرار می گیرد.

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممقان دومین مرکز در شهرستان آذرشهر است که بعد از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان مجوز مرکز TMC را در دانشکده مهارت و کارآفرینی این دانشگاه اخذ نموده است.