اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 12 شهريور 1401
کد 5580

در حاشیه رویداد تعاون و اشتغال دانش بنیان در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز عنوان شد:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی: مهارت آموزی با اولویت اشتغال دانش بنیان دنبال شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی: مهارت آموزی با اولویت اشتغال دانش بنیان دنبال شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از صدای آناک، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: ما در صدد این هستیم تا آموزش‌های مهارتی را بر پایه اقتصاد دانش بنیان قرار دهیم.
علی مشایخی در حاشیه رویداد تعاون و اشتغال دانش بنیان، اظهار کرد: ایجاد اشتغال نیازمند یک مهارت بوده و زیربنای مهارت آموزش است، از این رو سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش‌های مهارتی گام برمی‌دارد.
وی متذکر شد: دو طرحی را در این راستا پیش بینی کردیم تا بتوانیم ظرفیت دانشگاه و نخبگان را با مجموعه آموزش‌های مهارتی تلفیق کنیم تا خروجی آن آموزش های مهارتی و دانش بنیان شود.
وی با بیان اینکه ما در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر روی مشاغل آینده و آینده مشاغل متمرکز شدیم، گفت: امروز زیربنای توسعه اقتصادی استان ها با مشاغلی اتفاق می‌افتد، که کم سرمایه بر باشد.
مشایخی اضافه کرد: ما امروزه نمی‌توانیم با سرمایه‌های میلیاردی شاهد توسعه اقتصادی کشور باشیم، بلکه باید به سمت و سوی مشاغل کم سرمایه و مشاغل خانگی با رویکرد خلاقانه، نوآورانه و فناورانه برویم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد برای آموزش‌های فنی و حرفه ای رویکرد سنتی و قدیمی دارند؛ این درحالیست که ضمن ارائه آموزش‌های سنتی، در دولت مردمی خودمان را موظف به ایجاد مراکز نوآور کرده ایم و این صرفا به دلیل نامگذاری شعار سال جاری نیست.