اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 17 شهريور 1401
کد 5593

در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن عنوان شد:

رییس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور: مهارت آموزی هنر تبدیل علم ‌نافع به عمل صالح است

غلامحسین حسینی‌نیا" با حضور در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن اظهار کرد: قدردان کسانی هستیم که مهارت آموزی را در کشور ترویج و نهادینه می کنند و برای توسعه و آبادانی کشور در بخش صنایع و پایداری امنیت غذایی جهادی تلاش می‌کنند.
غلامحسین حسینی‌نیا" با حضور در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن اظهار کرد: قدردان کسانی هستیم که مهارت آموزی را در کشور ترویج و نهادینه می کنند و برای توسعه و آبادانی کشور در بخش صنایع و پایداری امنیت غذایی جهادی تلاش می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، غلامحسین حسینی‌نیا" با حضور در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن اظهار کرد: قدردان کسانی هستیم که مهارت آموزی را در کشور ترویج و نهادینه می کنند و برای توسعه و آبادانی کشور در بخش صنایع و پایداری امنیت غذایی جهادی تلاش می‌کنند.
رییس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: کشورهایی ابر قدرت هستند که مردم آن راستگو و درست‌کردار باشند، بدهی خارجی نداشته باشند، و در آن مهارت نیروی انسانی و مهارت های دانش بنیان ها باید بتواند مشاغل آینده و آینده مشاغل را تضمین کند.
"غلامحسین حسینی‌نیا" با حضور در آیین افتتاح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن اظهار کرد: قدردان کسانی هستیم که مهارت آموزی را در کشور ترویج و نهادینه می کنند و برای توسعه و آبادانی کشور در بخش صنایع و پایداری امنیت غذایی جهادی تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه مهارت آموزی هنر تبدیل علم‌ نافع به عمل صالح است، تصریح کرد: مهارت آموزی همانند عبادتی است که به بقیه کارها برکت می‌بخشد. این پروژه ای که امروز افتتاح شد، حلقه خدمت که در زمینه اشتغال ایجاد شده است را تکمیل‌تر کرد‌ و ما این کار ارزشمند را به فال نیک می گیرم.
حسینی نیا تاکید کرد: اشتغال در زمینه دانش‌بنیان امری واجب و ضروری است و با ظرفیت و زنجیره‌هایی که چنین واحدهایی می‌توانند داشته باشند، منجر به اشتغال بیشتر شود.
وی به فعالیت آموزشگاه های نو الف اشاره کرد و گفت: در کشور ۱۳ مجوز آموزشگاه نو الف صادر کرده‌ایم. نو الف به تنهایی یک سازمان فنی حرفه‌ای مینیاتوری است یعنی باتوجه به دانش بنیان بودن، اجازه دارد خودش استاندارد آموزشی بنویسد و محتوای آموزشی استاندارد تولید کند. امیدوارم شرکت سایه سمن نیز در طول کمتر از یک سال درخواست مجوز برای نو الف شدن را بگیرد.
_توسعه نیروی انسانی توسط مهارت آموزی محقق می‌شود
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از وجود ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۸هزار مجوز در سازمان  آموزش فنی حرفه ای کشور خبر داد و عنوان کرد: نهضت مهارت آموزی را در کشور در گام دوم انقلاب آغاز کردیم. این موضوع بسیار مهمی است چرا که پایه های توسعه نیرو و سرمایه‌های انسانی از راه مهارت آموزی محقق می‌شود.
حسینی نیا تصریح کرد: کشورهایی ابر قدرت هستند که مردم آن راستگو و درست‌کردار باشند، بدهی خارجی نداشته باشند و در آن مهارت نیروی انسانی و مهارت های دانش بنیان ها باید بتواند مشاغل آینده و آینده مشاغل را تضمین کند.
وی اظهار کرد: باید بتوانیم همراه با تحولات شگرف توسعه تکنولوژی ها، بتوانیم حلقه مهارتی را در بحث دانش بنیان را با ارزش افزوده بالا ایجاد کنیم.
حسینی نیا افزود: امروزه دنیا مولفه توسعه را بر اساس سه واژه استارت آپ، اسکیل آپ‌ و اسکایل اپ پیش میبرد. برای پیشرفت باید هر سه با یک قدرت پیش بروند.
با ایجاد آموزشگاه در سایه سمن، مهارت آموزی را به نسل‌های بعد انتقال می دهیم
رئیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دانش بنیان سایه سمن در افتتاح این مجموعه اظهار کرد: گروه سن ایچ از ۱۰ شرکت بزرگ تشکیل شده است و شرکت سایه سمن نیز یکی از این شرکت‌هاست که دانشگاه علمی و کاربردی این شرکت با ۹۰۰ دانشجو یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها در کشور است.
وی ادامه داد: با ایجاد این آموزشگاه می‌خواهیم مهارت آموزی در کشور را به عرصه ظهور برسانیم و باید در سیستم مهارت‌آموزی تجدید نظر شود تا مهارت به نسل‌های بعدی انتقال پیدا کند.
زه فروش با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در کشور ما شکست خورد، عنوان کرد: این هم به این دلیل بود که همه مراکز دولتی رو به افتتاح این دانشگاه‌ها زدند و بخش خصوصی از این کار متضرر شد. ما برای برون رفت از این موضوع به فکر ایجاد آموزشگاه آکادمیک فروش افتادیم چون اساس شرکت سایه سمن فروش است و باید از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تشکر کنم بابت همکاری که با ما داشتند تا بتوانیم در بخش مهارت آموزی دانش بنیان فعالیت کنیم.