اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 18 مهر 1401
کد 5631

در راستای تعاملات هم افزایی استفاده از ظرفیت های بین بخشی صورت گرفت:

دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با فرماندار شهرستان اهر

علی مشایخی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با حضور در شهرستان اهر با فرماندار دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل آتمیانلو رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اهر ضمن اعلام این خبر افزود: علی مشایخی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با حضور در شهرستان اهر با فرماندار دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار غنی زاده فرماندار اهر گفت: در کنار برنامه های ابلاغی برای اشتغالزایی، آموزش مشاغل بومی و محلی باید در اولویت باشد.
غنی زاده در ادامه افزود: با توجه به اینکه در این شهرستان نزدیک به 5300 نفر از افراد جویای کار وجود دارد که این شهرستان با دارا بودن ظرفیت در حوزه کشاورزی و دامپروری با توجه به عدم وجود زیر ساخت های لازم امکان ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را ندارد .
وی در ادامه اظهار داشت: آنچه باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد مشاغل جایگزینی است تا چنانجه در شغل اصلی روستائیان نتوانند هزینه زندگی خود را تامین کند با جایگزین کردن شغل دیگری بتوانند امرار معاش کنند.
در ادامه این دیدار مشایخی ضمن استقبال از پیشنهادات فرماندار شهرستان در خصوص رفع موانع و مشکلات موجود در حوزه آموزش در راستای اشتغال شهرستان اعلام آمادگی نمود.
مشایخی خاطر نشان کرد: یکی از پیوست های اشتغال و اشتغالزایی در کشور آموزش است وعدم وجود مهارت ناشی از عدم آموزش مزید بر علت بیکاری در کشور است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متولی امر مهارت آموزی است که با استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود در مراکز و با بکارگیری مربیان با تجربه در کشور می تواند این خلاء را پوشش دهد.