اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 8 آبان 1401
کد 5669

در جلسه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با شهردار کلانشهر تبریز مطرح شد:

آغاز طرح 100مسجد مهارت محور و راه اندازی پارک موضوعی مهارت در تبریز

آغاز طرح 100مسجد مهارت محور و راه اندازی پارک موضوعی مهارت در تبریز
آغاز طرح 100مسجد مهارت محور و راه اندازی پارک موضوعی مهارت در تبریز
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در خصوص مسائل حوزه آموزش های مهارتی و حل مشکلات مطرح شده توسط بخش خصوصی با یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز دیدار وگفت و گو کرد.
در این دیدار مشایخی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد آموزشی این اداره کل در حوزه های مختلف اجتماعی به ماموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و به تبع آن اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان پرداخت و تربیت نیروی کار ماهر و خلاق و کارآمد را از رسالت های این سازمان برشمرد و افزود: با فراگیری آموزش های مهارتی، زیر ساخت ورود به بازار کار واحدهای صنعتی و تولیدی برای جوانان جویای کار و علاقمند به کارآفرینی مهیا می شود.
وی با اشاره به وجود نقاط مشترک و تعامل های سازنده هر دو مجموعه، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و مجموعه شهرداری تبریز در امر اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در گذشته، خواستار همکاری هر چه بیشتر در راستای ورود به آموزش های نو و متنوع متناسب با نیاز بازارکار و جوانان و کسب و کارهای نرم در امر درآمدزایی شد.
یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز ضمن تقدیر از تلاشهای ارزنده اداره کل آموزشهای فنی و حرفه ای استان در راستای ارائه آموزش های مهارتی به اقشار مختلف جامعه گفت: آموزش های متناسب با سرمایه گذاری ها و نیازهای مختص منطقه منجر به اثربخشی و کارایی هر چه بیشتر این آموزش ها خواهد شد.
هوشیار از اجرای طرح 100 مسجد مهارت محور در شهر تبریز خبر داد و گفت: مساجد در کنار کارهای مذهبی و معنوی میتوانند جایگاهی برای امر مهارت آموزی کودکان و نوجوانان باشند و نقش آفرینی و همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این خصوص می تواند شتاب بیشتری به عملیاتی شدن و اجرای آن داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی پارکهای موضوعی مهارت که با مشارکت شورای شهر کلانشهر تبریز و مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کارهای کارشناسی آن صورت می گیرد، این مجموعه از فعالیتها را برای شهری همچون تبریز که به عنوان دومین شهر صنعتی ایران، دومین شهر دانشگاهی و قطب گردشگری و صنعت و هنر معروف است لازم و ضروری دانست.
مشایخی در خصوص اجرای طرح 100 مسجد مهارت محور در کنار ترویج معارف اسلامی، مهارت آموزی و نشاط بخشی به جوانان را از مهمترین رویکردهای اجرای این طرح دانست.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی، با اشاره به تجربه موفق این اداره کل در امر اجرای طرح اوقات فراغت جوانان گفت: در اجرای هر چه بهتر این طرح از ظرفیت های مردمی و محلی در فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی می توان بهره برد.
در این دیدار رئیس کانون انجمن های صنفی استان ضمن بیان نقش بخش خصوصی در امر آموزش های مهارتی در جامعه خواستار رفع برخی از مشکلات فضا و مکان با شهرداری تبریز در جهت توسعه فضاهای آموزشی شد.