اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 8 آبان 1401
کد 5672

مشاور معاونت امور تعاون و رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران مطرح کرد:

مصطفی صالحی راد، مشاور معاونت امور تعاون و رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران: «منتا» مردم پایه است/ حمایت از دانش بنیان ها در تعاونی دانش بنیان

مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران«منتا» در سه محور اصلی دانش بنیان، تولید محور و مردم پایه فعالیت دارد، افزود به واسطه فعالیت آن نزدیکی بر هسته دانش طبق فرمایشات مقام معظم رهبری محقق می شود.
مصطفی صالحی راد، مشاور معاونت امور تعاون و رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران: «منتا» مردم پایه است/ حمایت از دانش بنیان ها در تعاونی دانش بنیان
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از خبرگزاری نصر، مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران«منتا»  در سه محور اصلی دانش بنیان، تولید محور و مردم پایه فعالیت دارد، افزود به واسطه فعالیت آن نزدیکی بر هسته دانش طبق فرمایشات مقام معظم رهبری  محقق می شود.
مصطفی صالحی راد، مشاور معاونت امور تعاون و رئیس مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران«منتا» در رویداد "رینو اسکیل، مهارت آموزی با اولویت اشتغال دانش بنیان" که همزمان با نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس ۲۰۲۲ در تبریز برگزار شد، گفت: این مرکز متولی حوزه فناوری می باشد و در قالب ماموریت جدیدی در خدمت فعالان عرصه نوآوری است.
وی افزود: از فعالیت این مرکز که در راستای ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی از ایجاد و ارتقای کسبوکارهای نوآور تعاون بنیان  تاسیس شد، ۱۸ ماه می گذرد و  به عنوان بازوی نوآوری معاونت امور تعاونِ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حمایت بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون مشغول به فعالیت می باشد.
صالحی راد ادامه داد: تعریفی که از نوآوری در سراسر دنیا می شود، توسعه در حوزه های مختلف است اما در ایران نوآوری بیشتر به سمت فناوری اطلاعات رفته است.
وی با اشاره به اینکه در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور نوآوری را با مفهوم تکنولوژی تعاون ترکیب کردیم، اضافه کرد: مفهوم دانش و فعالیت های تعاون  قبل از مفهوم دانش بنیان برای پاسخگویی نیازها شکل گرفته است و اکنون با استفاده از تکنولوژی تعاون در مسیر تعاون بنیان حرکت می کند.
وی افزود: مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران«منتا»  در سه محور اصلی دانش بنیان، تولید محور و مردم پایه فعالیت دارد، افزود به واسطه فعالیت آن نزدیکی بر هسته دانش طبق فرمایشات مقام معظم رهبری  محقق می شود.