اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 12 آذر 1401
کد 5712

با هدف آگاه سازی نوجوانان و جوانان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای هریس صورت گرفت:

کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب های اجتماعی مواد مخدر در مرکز آموزش فنی و حرفه ای هریس برگزار گردید.

کارگاه آموزشی با حضور سروان علیپور رئیس و کارشناس مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان هریس با حضور 40 نفر از کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای هریس در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب های اجتماعی مواد مخدر با حضور سروان علیپور رئیس و  کارشناس مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان برای تعداد 40 نفر از کارآموزان  (شاخه کاردانش ) و کار آموزان آزاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای هریس و در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان برگزار شد.
سروان علیپور در خصوص علایم اعتیاد نوجوانان و جوانان گفت: گوشه گیری، برخی تغییر رفتار های معمول گذشته، تغییر دوستان قبلی و معاشرت با دوستان ناباب ، تغییرات ظاهری جسمی، روحی و حرکتی به خصوص چشمها و سایر موارد می تواند سرآغاز یک آسیب اجتماعی از نوع اعتیاد باشد.
وی ادامه داد:  متاسفانه امروزه جوانان در مدارس از بعضی آدامسها و بعضی قرصها به نام قرص شب امتحان استفاده می کنند که لازمه جلوگیری از این رفتارها را  دوری از هرگونه مشاجره خانوادگی، دعوای پدر و مادر عنوان کرد و افزود: با معاشرت، دوستی، صرف وقت و تفریح با فرزندان توسط والدین می توان کانون گرم خانواده را همیشه پابرجا کرد.
وی لزوم آگاهی عمومی مردم مبنی بر پیشگیری از هرگونه سوء استفاده از محل های صنفی و یا آموزشی از جمله مکانهایی خاص مثل؛ هفته بازارها و قهوه خانه ها  را لازم و ضروری دانست و بر هوشیاری بیشتر در این زمینه تاکید نمود.
در پایان، نمونه هایی از انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی با هدف آگاه سازی جوانان و نوجوانان به معرض نمایش عموم شرکت کنندگان قرار داده شد.