اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 8 بهمن 1401
کد 5769

در شورای عالی مهارت استان آذربایجان شرقی عنوان شد:

استان آذربایجان شرقی میزبان 6 رشته مهارتی در بیستمین دوره المپیاد ملی مهارت

جلسه شورای مهارت با حضور علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حسین فتحی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی مشایخی، مدیرکل آمورش فنی و حرفه ای استان و جمعی از مدیران ارشد صنایع استان در محل سالن جلسه استانداری آذربایجان شرقی برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، جلسه هماهنگی و اقدام و عمل بیستمین دوره المپیاد ملی مهارت در جلسه شورای عالی مهارت استان با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل آمورش فنی و حرفه ای استان و جمعی از مدیران عالی و منتخب صنایع استان در محل سالن جلسه استانداری آذربایجان شرقی برگزار گردید.
علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه و نقش آن در اشتغال آفرینی برای جوانان اظهار داشت: در بیستمین دوره المپیاد ملی مهارت استان آذربایجان شرقی میزبان 6 عنوان رشته مهارتی؛ ( تراش CNC، فرز CNC، تهویه و تبرید، طلا و جواهرسازی،آجرچینی و کاشیکاری) است.
وی گفت: بیشترین شرکت کننده مربوط به حوزه مهارتی طلا و جواهر سازی با تعداد 25 نفر شرکت کننده است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همراهی بازوان پر توان بخش خصوصی در راستای نهضت مهارت آموزی گام دوم انقلاب، تبریز قهرمان را بیش از پیش سربلند در حوزه مهارت آموزی نماییم.
دکتر علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این جلسه ضمن خیر مقدم به صاحبان صنایع استان با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی در حوزه مهارت آموزی خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تربیت نیروی کار ماهر، تدوین استاندارد های آموزش شایستگی و ارزشیابی، سنجش صلاحیت حرفه ای و صدور گواهینامه مهارت و پروانه مهارت فنی و آموزش و مهارت آموزی توسط دو بخش دولتی و غیر دولتی می باشد.
علی حسین شهریور در ادامه به گروه های هدف مهارت آموزی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اشاره کرد و افزود: كارجويان، شاغلين (بنگاه های اقتصادی، اتحادیه ها، اصناف)، دانش آموزان، دانشجويان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها، روستائيان و عشاير ساکنین مناطق محروم، مرزی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، سربازان، زندانيان، مربيان دولتی و و غیر دولتی و افراد دارای معلولیت، معتادان بهبود يافته، آسيب ديدگان اجتماعي، زنان خانه دار، گروه های در معرض آسیب (زنان بي سرپرست و بد سرپرست،کودکان کار) و پناهندگان از آموزشهای فنی و حرفه ای بهره مند می شوند.
وی تصریح نمود: تحول در اقتصاد کشور، نیازمند تربیت نیروهای ماهر و متخصص است و بازار کار کشور،  تشنه نیروی ماهر و دارای صلاحیت فنی و حرفه‌ای است.
وی با اشاره به این موضوع که آذربایجان شرقی در تراز اول حوزه صنعت کشور قرار دارد، اظهار داشت: از مدیران بخش های دولتی و بنگاههای اقتصادی آذربایجان شرقی انتظار می رود با تشکیل مجمع خیرین مهارتی، اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مسابقات ملی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را در امر اشاعه آموزش های مهارتی یاری نمایند.
 محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور فعالان بخش خصوصی گفت: وجود صنایع مادر در استان آذربایجان شرقی نقطه قوتی در پیشبرد اهداف آموزشی و مهارتی در راستای تربیت نیروی کار ماهر و فعال مورد نیاز صنایع است.
وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی و خیّرانه توسط صاحبان صنایع استان گفت: تبریز از دیرباز، پیشرو در انجام امورات ثمربخش چه در امر بهره وری اقتصادی و چه در امورات آموزشی و فرهنگی بوده است.
وی در ادامه تصریح نمود: با هماهنگی های ایجاد شده بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای و صنایع استان، میزبان شایسته ای برای برگزاری رشته های مهارتی تعیین شده برای بیستمین دوره المپیاد ملی مهارت خواهیم بود.