اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 27 بهمن 1401
کد 5778

فراخوان شناسایی مربیان و استادکاران مهارتی

فراخوان شناسایی مربیان و استادکاران مهارتی در سامانه مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
 فراخوان شناسایی مربیان و استادکاران مهارتی در سامانه مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

معرفی
تمام نظام­ های آموزشی مرتبط با بازار کار از شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حاکم بر بازار کار و عناصر تشکیل‌دهنده آن متأثر می‌شوند. یکی از مهم‌ترین عناصر کلیدی بازار کار را انسان‌های حرفه‌ای در کسوت خبره و استادکار تشکیل می‌دهند که به‌کارگیری و استفاده درست و بجا از این ظرفیت بالقوه می‌تواند گامی اساسی در ارتقای آموزش های حرفه­ ای، به‌ویژه در کشورهای درحال‌توسعه به شمار آید. ازاین‌رو بسترسازی مناسب جهت تقویت فرهنگ بهره‌گیری از شایستگی ها و توانایی ­های استادکاران، خبرگان و مربیان می‌تواند موجب کاهش شکاف بین نیازهای بازار کار و خروجی مراکز آموزشی فنی و حرفه­ ای و کاهش بحران بیکاری در کشور شود. لذا، در راستای سیاست‌های نوین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خبرگان بازار کار در ارائه خدمات آموزشی در دستور کار سازمان قرار گرفته و مقرر شده است مرکز تربیت مربی و پژوهش­ های فنی و حرفه‌ای نسبت به شناسایی و جلب مشارکت افراد توانمند و خبره بازار کار در اجرای برنامه­ های آموزشی سازمان اقدام نماید. به همین منظور سامانه شناسایی مربیان و استادکاران مهارتی با اهداف ذیل طراحی و راه‌اندازی شده‌است.

اهداف
1)     اعتباربخشی به آموخته‌ها و تجارب خبرگان و استادکاران حرفه‌ای بازار کار
2)     بسترسازی لازم به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت خبرگان و استادکاران در آموزش‌های فنی و حرفه­ ای
3)     ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در بکارگیری مربیان و استادکاران مهارتی
4)     همگام‌سازی آموزش‌های مهارتی با نیازهای بازار کار
بنابراین، علاقمندان به همکاری می توانند پس از مطالعه راهنما، طبق گام‌های مندرج در شکل ذیل و انتخاب یکی از عناوین گروه های آموزشی، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
مراحل ثبت درخواست در سامانه شناسایی مربیان و استادکاران مهارتی و صدور کارت شناسایی جهت تدریس

متقاضیان می بایست جهت ثبت نام از بین 66 گروه آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای ضمن مطالعه سرفصل های استاندارد آموزشی مربوطه به سامانه hr.itcsam.ir مراجعه نمایند و نام استاندارد را در فرم ثبت نام وارد و اطلاعات و مدارک موردنیاز را جهت بررسی و ممیزی اولیه در سامانه، بارگذاری نمایند.