اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 8 اسفند 1401
کد 5783

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان ‌شرقی مطرح کرد؛

برگزاری مسابقات ملی مهارت با حضور ۱۵۰ شرکت‌کننده/ از نفرات برتر مسابقات حمایت همه جانبه انجام خواهد شد

مشایخی گفت: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت پس از ۱۸ سال در شهر تبریز و مرند با حضور ۱۵۰ نخبه مهارتی زیر ۲۱ سال در رشته‌های تراشکاری، طلاسازی، کاشی کاری و آجرچینی و… برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از خبرگزاری آناج، علی مشایخی در نشست خبری بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت طلا و جواهرسازی در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت پس از ۱۸ سال در شهر تبریز و مرند با حضور ۱۵۰ نخبه مهارتی زیر ۲۱ سال در رشته‌های تراشکاری، طلاسازی، کاشی کاری و آجرچینی و… برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های فنی و حرفه‌ای استان، آموزش مهارت برای استفاده در صنایع و تولیدی‌های ماست اما فلسفه اصلی مسابقات شناسایی استعدادهاست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه صفر تا صد مسابقات اسپانسر محور است، گفت: این هنر عزیزان در فنی و حرفه‌ای است که صنایع استان را پای کار آورده و بدون هیچ کمک بالادستی و دولتی این مسابقات را برگزار می‌کند. خوشبختانه ۱۸ تیم شب گذشته وارد تبریز و مستقر شدند.
وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان این مسابقات ادامه داد: ۲۷ نفر در رشته طلا و جواهرسازی، ۱۷ نفر در رشته تراشکاری و فرزکاری، ۱۵ نفر در رشته تهویه، 13 نفر در رشته کاشی کاری ۱۳ نفر و ۱۲ نفر در رشته آجرچینی شرکت خواهند داشت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در رشته طلا و جواهرسازی شرکت‌ پدیده گوهر آذربایجان، در تراش و فرز فنی و حرفه‌ای استان به همراه ماشین‌سازی تبریز، در تهویه شرکت مهراصل و در کاشی کاری و آجرچینی صنایع خاک چینی مرند اسپانسر هستند و سایر شرکت‌ها مانند مس هزینه حمل و نقل و اسکان و شرکت هافمن جوایز و دیگر شرکت های استان پذیرایی مسابقات را متقبل شده‌اند.
مشایخی ادامه داد: شش حرفه در مسابقات داریم که نفرات اول هر حرفه به طور مستقیم به اردوی تیم ملی مهارت اضافه و به مسابقات جهانی لیون فرانسه1 اعزام خواهند شد، نفرات دوم هم ۹ ماه در اردو خواهند بود.
وی ادامه داد: روز سه شنبه این مسابقات به صورت جدی آغاز و روز پنجشنبه اختتامیه مسابقات برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموز فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به استان‌های میزبان مسابقات مهارت ملی گفت: به جز استان ما استان‌های فارس، گلستان، تهران و البرز هم میزبان مسابقات خواهند بود.
وی ادامه داد: یک خانم ۸۴ ساله تبریزی که در سال ۵۴ در رشته فرز سی ان سی مدال برنز جهانی را کسب کردند که ما ایشان را هم برای افتتاحیه دعوت کردیم که شاید جزء جذابیت‌های این مسابقات باشد
مشایخی در خصوص حمایت از این نخبگان مهارتی توضیح داد: شرکت مهر اصل به ما قول داده‌اند که اگر این نخبگان بتوانند از مراحل در نظر گرفته شده موفق شوند، این جوانان را بورسیه می‌کند و یکی از سرمایه‌داران ما در کانادا هم بورسیه‌ای گذاشته که در صورت قبولی این شرکت‌کنندگان در داخل ایران بورسیه خواهند شد.