اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 13 اسفند 1401
کد 5785

استاندار آذربایجان شرقی:

استاندار آذربایجان شرقی: ترویج مهارت‌های دانش‌پایه می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین عامل بیکاری، نبود مهارت است، گفت: مهارت‌آموزی و ترویج مهارت‌های دانش‌پایه می‌تواند مشکل بیکاری را حل کرده و جامعه را به پیشرفت‌های شگفت‌انگیز برساند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین عامل بیکاری، نبود مهارت است، گفت: مهارت‌آموزی و ترویج مهارت‌های دانش‌پایه می‌تواند مشکل بیکاری را حل کرده و جامعه را به پیشرفت‌های شگفت‌انگیز برساند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روبط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در مراسم اختتامیه بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در تبریز، با قدردانی از دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان این رویداد، گفت: حضور جوانان مبتکر و خلاق از ویژگی‌های مهم این مسابقات است.
وی با بیان اینکه هر جا جوانان حضور داشته باشند رشد و بالندگی و پویایی هست، افزود: پیشرفت همه کشورها در دست جوانان است که راه‌های بسته را می‌گشایند و در طول چهار دهه گذشته نیز هر جا پیشرفت بزرگی در کشور حاصل شده رد پای جوانان در آن دیده می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی ترکیب مهارت با دانش را از دیگر ویژگی‌های مسابقات ملی مهارت عنوان کرد و گفت: مشکل بیکاری عمدتا به دلیل نبود مهارت است و مهارتی که دانش‌پایه باشد می‌تواند این مشکل را حل کرده و جامعه را به پیشرفت‌های شگفت‌انگیز برساند.
خرّم همچنین به تناسب رشته‌های این مسابقات با هنرهای ایرانی اشاره کرد و گفت: جوانان ما می‌توانند با مهارت و روحیه ابتکار و خلاقیت خود هنرهای ایرانی را که جزو میراث فرهنگی ماست، احیا کنند.
وی در پایان سخنان خود با تبریک به مدال‌آوران این مسابقات، گفت: جوانان ایرانی در همه مسابقات بین‌المللی خوش درخشیده‌اند و امیدواریم برگزیدگان این مسابقات نیز در رقابت‌های جهانی بتوانند مقام‌های برتر را کسب کنند.
در این مراسم از برگزیدگان بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۶ حرفه با اهدای مدال‌های طلا، نقره و برنز و تندیس یادبود تجلیل شد.
بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت از یک هفته پیش با حضور ۱۵۰ نفر از نخبگان مهارتی زیر ۲۱ سال از ۲۶ استان کشور در تبریز آغاز شده بود.
برگزیدگان این دوره از مسابقات به‌عنوان نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی مهارت در شهر لیون فرانسه حضور خواهند یافت.