اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 14 اسفند 1401
کد 5786

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد: مهارت دانش پایه، کلید رفع بیکاری/ هوش جوانان ایرانی زبان زد جهان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کشوری که دچار مشکل اشتغال و بیکاری است یعنی مهارت اموزی ضعیفی دارد، این مهارت دانش پایه است که بیکاری را رفع می کند.
استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:
مهارت دانش پایه، کلید رفع بیکاری/ هوش جوانان ایرانی زبان زد جهان
استاندار آذربایجان شرقی گفت: کشوری که دچار مشکل اشتغال و بیکاری است یعنی مهارت اموزی ضعیفی دارد، این مهارت دانش پایه است که بیکاری را رفع می کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حر فه ای استان آذربایجان شرقی، به نقل از خبرگزاری نصر، عابدین خرم در مراسم اختتامیه  مسابقات ملی مهارت انتخابی مسابقات جهانی لیون فرانسه ۲۰۲۴ با اشاره به اینکه ویژگی بارز این رقابت ها حضور جوانان زیر ۲۱ سال است، گفت: جوانان هرجا که باشند رشد و بالندگی و پویایی در آنجا موج می زد.
وی با بیان اینکه جوانان با استعداد و نخبه منبعی از انرژی متراکم هستند، افزپد: پیشرفت کشور به رشد جوانان وابسته است چرا که این عزیزان بن بست ها را می شکند و بعد از انقلاب نیز شاهد این بودیم هرجا پیشرفت بزرگی وجود داشت، جای پای جوانان مشهود بود‌.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ترکیب مهارت با دانش، ویژگی دوم این رقابت های کشوری بود، ادامه داد: کشوری که دچار مشکل اشتغال و بیکاری است یعنی مهارت اموزی ضعیفی دارد، این مهارت دانش پایه است که بیکاری را رفع می کند.
وی با بیان اینکه جوانان مهارت و استعداد خود در این حوزه را طی یک ماراتن به نمایش گذاشتند، گفت: ۶ رشته ای که در مسابقات موضوع رقابت بود، جز هنر ایرانی ها است، تبریز نیز مهد تاریخ و هنر است.
خرم اضافه کرد: جوانان با روح ابتکار و مغزی نواور می توانند هنر دیرینه را احیا می کند، چراکه گذشته زمانی برای ایندگان اثر دارد که توسط جوانان جاری شود.
وی با ابراز امیدواری در کسب مقام جهانی مسابقات فرانسه توسط جوانان ایرانی، گفت:ثمره تلاش، موفقیت است، استعداد خدادادی و هوش برتر جوانان ایرانی زبان زد جهان است، خداروشکر در تخصص های مختلف از این جوانان خلاق داریم که بهترین ها را خلق می کنند.