اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 7 آذر 1395
کد 2909

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه :

امروز من در همه جلسات شهرستان به امر آموزشهای فنی و حرفه ای توصیه می نمایم

حمید شکری معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه در دیدار با یعقوب نماینده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی بر ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای در شهرستان و نقش آن در امر اشتغال و کاهش بیکاری تاکید کرد .

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه :

امروز من در همه جلسات شهرستان  به امر آموزشهای فنی و حرفه ای توصیه می نمایم

حمید شکری معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه در دیدار با یعقوب نماینده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی بر ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای در شهرستان و نقش آن در امر اشتغال و کاهش بیکاری تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی : یعقوب نماینده مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در جریان سفر به شهرستان میانه با حضور در فرمانداری ویژه شهرستان میانه با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار مسعود حسنی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میانه با ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه آموزشهای فنی و حرفه ای در این شهرستان از مساعدتها و عنایت فرماندار محترم شهرستان به امر آموزشهای فنی و حرفه ای تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با تبیین وظایف و ماموریتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور به نقش این آموزشها در کاهش نرخ بیکاری و اشتغال مستقیم اشاره نموده گفت : آموزش های مهارتی به عنوان یکی از برنامه های دولت در سال اقتصاد مقاومتی  اقدام و عمل است که با اشاعه آن سهم بسزایی در تحقق برنامه های دولت  در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به شعار استان در خصوص هر آذربایجانی یک مهارت ،مشارکت همه مسئولین در استان را در تحقق این شعار خواستار شد.

نماینده با تقدیر از حمایت فرماندار محترم شهرستان ، خواستارادامه مساعدت در اجرای برنامه های آتی در این شهرستان شد.

وی افزود : مشارکت شرکای اجتماعی در شهرستان من جمله  صنایع ، صنوف و اتحادیه ها و حتی در بحث کشاورزی باید صورت پذیرد که این حوزه ها  از پتانسیل خوبی در شهرستان میانه برخوردار است.

وی خواستار تعریف دوره های جدید در شهرستان در حوزه گردشگری و توسعه بحث آموزش کارودانش شهرستان شد و گفت ،جا دارد در این خصوص تلاش مضاعفی صورت پذیرد.

فرماندار میانه نیز گفت : شهرستان میانه، بزرگترین شهرستان استان با نعمت های فراوان خدادادی و مردمانی توانمند به قدمت تاریخ، علی رغم کارهای خوب انجام شده در طول 38 سال پس از انقلاب اسلامی، از کمبودهایی رنج می برد.

وی ادامه داد :هرچند در حال حاضر بر اساس آمار رسمی سازمان برنامه و بودجه استان، بیشترین اعتبارات عمرانی استانی و ملی بعد از شهرستان تبریز به میانه اختصاص دارد ولی به لحاظ تعدد پروژه های بزرگ و نیمه تمام مانند سدها، راهها، راه آهن و ... کاستی ها همچنان وجود دارد.

فرمانداری ویژه شهرستان میانه در کنار پیگیری های جدی برای جذب اعتبارات عمرانی و تسهیلات لازم برای رفع موانع تولید با کمک نمایندگان محترم شهرستان، راهکار دیگری را نیز بعنوان ظرفیت جدیدی که توسط دولت تدبیر و امید برای توسعه شهرستان ها پیش بینی شده با همت بلند مردم در دستور کار خود قرار داده و آن تاسیس شرکت تعاونی توسعه آرمان میانه بوده است.

وی از رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خواست با ارائه طرحهای مرکز به فرمانداری و تصویب آنها بتوان در امر کاهش بیکاری و نیز توسعه امر اشتغال با آموزشهای فنی و حرفه ای به شهروندان میانه ای خدمات ارایه نمود.