اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 14 بهمن 1395
کد 2990

در راستای توانمندسازی زندانیان و خانواده مددجویان در حبس صورت گرفت :

امضاء تفاهمنامه سه جانبه اداره کل زندانها ،آموزش فنی و حرفه ای و انجمن حمایت از زندانیان

در اولین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی و به برکت این ایام مبارک با حضور مدیران هرسه مجموعه آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل زندانها و انجمن حمایت از زندانیان استان تفاهمنامه همکاری به امضا ء رسید.

در راستای توانمندسازی زندانیان و خانواده مددجویان در حبس صورت گرفت :

امضاء تفاهمنامه سه جانبه اداره کل زندانها ،آموزش فنی و حرفه ای و انجمن حمایت از زندانیان

در اولین روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی و به برکت این ایام مبارک با حضور مدیران هرسه مجموعه آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل زندانها و انجمن حمایت از زندانیان استان تفاهمنامه همکاری به امضا ء رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی : یعقوب نماینده مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی که میزبانی این نشست را برعهده داشت گفت : افق و چشم انداز این اداره کل برگسترش همکاری های آموزشی با نهاد زندان بوده و همواره در مسیر ارایه خدمات آموزشی به این قشر آسیب پذیر حرکت کرده ایم.

وی افزود : ما خواستار رونق بخشی و با نگاه به پهنه استانی هستیم، زیراکه گسترش آموزشهای فنی و حرفه ای به تمام نقاط استان و همه مراکز آموزشی درزندانهای  شهرستانی از اهداف این اداره کل می باشد.

پرداختن به امر آموزش و توانمندسازی خانواده زندانیان و بالابردن کیفیت آموزشی همواره یکی از دغدغه های ما بوده وکسب شغل و اشتغال مهارت آموزان پیگیری و رصد میشود.

نماینده ، ارایه آموزشهای منجر به ایجاد اعتماد بنفس و آمادگی شغلی را یکی از راهکارهای موفقیت این قشر عنوان کرده  و انجام مطالعات پژوهشی در این زمینه را لازم و ضروری دانست.

وی ادامه داد ، باتوجه به انعطاف پذیری آموزشهای فنی و حرفه ای امکان ایجاد بسترهای آموزشی را در قالب انواع آموزشها از سوی مدیریت زندانهای استان راهکار مناسبی اعلام کرد.

وی از تولید و ارایه محصولات آموزش مجازی خبر داده و افزود، سعی می شود با برنامه های مجازی به صورت سهل و آسان و ارائه آن به زندانها بتوانیم نقش موثری در رابطه با آموزشها ایفاء نمائیم

در ادامه این نشست ، خشایار جمشیدی مدیر کل زندانهای استان با ارایه نکته نظرات خود افزود : امروزه علت اصلی وقوع جرم و بزه در جامعه قالبا مشکلات اقتصادی بوده که در این میان امر پرداختن به آموزش در جلوگیری ازوقوع جرم و بازگشت آسیب دیدگان به جامعه اثربخش خواهد بود.

وی عنوان کرد : ارتباط سازمان زندانها و سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارتباطی عمیق و دیرینه بوده که علیرغم مشکلات موجود اقتصادی این ارتباط سال به سال تعمیق پیدا می کند.

مدیر کل زندانهای استان افزود : مربیان آموزش فنی و حرفه ای بواقع با حضور در زندانها با عشق و علاقه خاصی فعالیت میکنندو با توجه به محدودیت ها و سختی کار در زندان همواره این زحمات را به جان خریده و در خدمت زندانیان هستند که جا دارد از همه آنها تقدیرنمود.

قطعا اگر زندانی در محل زندان مهارتی را بخوبی فراگیرد پس از خلاصی از حبس موفقیت و رشد خواهد داشت زیراکه یکی از دلایل اصلی ، ناتوانی مالی و یا ایجاد کسب و کار مناسب بوده که با فراگیری حرفه ای خواهد توانست مسیر زندگی خود را تغییر دهد.

جمشیدی افزود : امروز زندانیانی با استعداد و توانایی در زندانها زندگی می کنند که از بد واقعه گرفتار شده اند که با اندک نگاهی آنها به  افرادی توانمند در اجتماع تبدیل خواهند شد.

وی از انجمن حمایت از زندانیان استان نیز تشکر کرده و ازاین نهاد خواست همچون گذشته با نگاه حمایتی برای خانواده زندانیان برنامه ریزی نماید.

مدیرکل زندانهای استان هدف از تفاهم نامه را کمک به توانمند سازی اقتصادی خانواده های زندانیان با هدف ایجاد اشتغال پایدار و فراهم ساختن زمینه های اشتغال زندانیان پس از خروج از زندان و کاهش بازگشت مجدد به زندان بیان کرد

وی از حمایت اداره کل زندانها از کارو ایده نو خبرداده و گفت : آماده ایم در صورت ارایه طرح های جدید در خصوص اشتغال و بازگشت به جامعه زندانیان حمایت نماییم.

در ادامه این نشست : سعید محدث رییس انجمن حمایت از زندانیان نیز گفت : ما توانستیم هزینه کرد این انجمن را در راستای حمایت از زندانیان با کمک مسئولین و خیرین عزیز به دو و نیم میلیارد تومان برسانیم که این رقم در نوع خود بی نظیر می باشد.

یکی دیگر از موفقیت های این انجمن در 2سال اخیر خرید 2باب واحد ساختمانی بوده که در نظر است از این مکانها در راستای حمایت از کسب و کارهای خانواده ها و زندانیان استفاده گردد.

وی افزود : حرفه آموزی از اولویت های اصلی این انجمن است که در این خصوص همکاری خوبی با آموزش فنی و حرفه ای خواهیم داشت و از لحاظ مالی نیز حمایت خود را اعلام می نماییم.

وی از حمایتهای شهرداری تبریز نیز تشکر کرده و افزود : شهرداری هم مصمم است در خصوص نیازهای خدماتی خود از این قشر استفاده نماید.

وی از آمادگی این انجمن در هزینه کرد برای بهبود وضعیت قشر آسیب دیده زندانیان و خانواده آنها با اجرای طرح های اشتغال زاده اعلام کرده و از همت همه خیرین استان تقدیر و تشکر کرد.

محدث در پایان ضمن قدردانی از زحمات مدیران و مسئولین امر تامین هزینه های آموزشی خانواده های مددجویان متقاضی آموزش در کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و تامین فضای مناسب آموزشی و رفع نواقص و بهسازی فضای آموزشی مطابق نظرات کارشناسی آموزش فنی و حرفه ای استان و تامین ملزومات ایمنی و بهداشتی و سرمایش و گرمایش را حیطه کاری انجمن دانست

در پایان این تفاهمنامه با امضای طرفین رسید.