اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 6 شهريور 1397
کد 3689

در آئین افتتاح مسابقات ورزش بانوان همکار منطقه شمالغرب کشور به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

یعقوب نماینده: ورزش تضمین کننده و کلید سلامتی جسم و روح آدمی است

آئین افتتاح مسابقات ورزشی بانوان منطقه شمالغرب کشور با حضور بانوان همکار ورزشکار استان های زنجان، آذربایجان غربی و شرقی در محل سالن همایش مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره سه تبریز برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، آئین افتتاح مسابقات ورزشی بانوان منطقه شمالغرب کشور با حضور بانوان همکار ورزشکار استان های زنجان، آذربایجان غربی و شرقی در محل سالن همایش مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره سه تبریز برگزار گردید.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور در جمع بانوان ورزشکار، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام علی النقی(ع) و هفته دولت، حضور بانوان همکار ورزشکار منطقه شمالغرب را در خطه قهرمان پرور آذربایجان شرقی و شهر همیشه سرافراز تبریز خیر مقدم گفت.
وی از تبریز به عنوان شهر دارالاسلام  یاد کرد و افزود: از تبریز گفتن و شنیدن تکرار هزار باره شعر بلند شهری است که در اعماق تاریخ، نامش با نیکی ها عجین گشته و مردمانش ایران را چون نگینی در حلقه میهن پرستی و عشق خود پرورده و حفظ کرده اند.

 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت ورزش و نقش آن در کاهش آسیب های روحی و روانی افزود: از قدیم الایام گفته اند:  " عقل سالم در بدن سالم است." و هر انسان عاقل و سالم همواره باید مراقب خود در برابر شرایط محیطی باشد.
یعقوب نماینده خاطر نشان ساخت: زندگی ماشینی، کم تحرکی، بروز انواع بیماریها، صرفا" با ورزش درمان می شود و کنترل اضطراب، استرس، عصبانیت و خشم با ورزش بهبود می یابد.
وی، تصریح نمود: ورزش تضمین کننده و کلید سلامتی جسم و روح آدمی است .
نماینده به آثار و فواید فردی جسمی، روانی و اجتماعی ورزش اشاره نمود  و خاطر نشان ساخت: افراد ورزشکار با طراوت و با حوصله اند ولی جامعه مریض، جامعه رخوت زده و جامعه سست، هیچ وقت به توسعه و پیشرفت دست نخواهند یافت.
وی با اشاره به نقش بانوان در عرصه های مختلف خانوادگی و اجتماعی، وجود مادران و بانوان سالم را با اهمیت برشمرد و افزود: برگزاری مسابقات برای بانوان کارمند، فرصت مناسبی برای افزایش شادابی و نشاط  این قشر مهم جامعه است.
سرکار خانم دکتر صادق زاده، مشاور و مدیرکل امور بانوان استانداری نیز در این مراسم، ضمن خیر مقدم گویی به بانوان ورزشکار و تبریک ایام فرخنده، گفت: ورزش و قهرمانی از دیدگاه های مختلف حائز اهمیت است و به یک موضوع ملی تبدیل شده است.

 
وی در ادامه به آثار ورزش اشاره کرد و افزود: در سطح همگانی، ورزش باعث ایجاد نشاط و شادابی و امید در جامعه می شود .
وی از ورزشکاران به عنوان افرادی امیدوار نام برد و تصریح نمود: انسان امیدوار همیشه جامعه را با نشاط می سازد و خوشحالیم که بانوان و زنان جوان ما در تمامی عرصه ها از جمله ورزش حضور پر رنگ و فعالی دارند .