اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 30 فروردين 1400
کد 4804

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

بخشنامه یکسان سازی حقوق و مزایای کارکنان قرارداد کار معین و پیمانی ابلاغ شد

داود ناصری امید، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ابلاغ بخشنامه یکسان سازی حقوق و مزایای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و پیمانی، برای اجرا به استان ها خبرداد.
داود ناصری امید، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ابلاغ بخشنامه یکسان سازی حقوق و مزایای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و پیمانی، برای اجرا به استان ها خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، داود ناصری امید، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اعلام این خبر افزود: در اجرای تبصره (۳) ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و به منظور ترمیم حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین (مشخص)، نحوه تعیین حقوق و مزایای این کارکنان به استان ها ابلاغ شد.
وی تأکید کرد: براساس این بخش‌نامه که به همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه ابلاغ شده است، علاوه بر برخورداری کارمندان قرارداد کارمعین (مشخص) از مرخصی استحقاقی، استعلاجی، بدون حقوق، اعمال مدرک تحصیلی و سایر مزایای مترتبه بر اساس مقررات مورد عمل در خصوص کارمندان پیمانی، حقوق ایشان به صورت کامل با کارکنان پیمانی همسان سازی شده است.
 ناصری امید گفت: این اقدام، کاری بسیار بزرگ است و هدف از آن تامین عدالت در پرداخت می باشد. همسان سازی حقوق کارکنان قرارداد کارمعین و پیمانی، افزایش انگیزه و بهره وری این همکاران را به دنبال دارد.
وی این اقدام را اقدامی هماهنگ میان سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد و گفت: دستورالعملی که برای همسان‌سازی ابلاغ شده، مورد تأیید هر دو سازمان می باشد.
مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان تأکید کرد: کارکنانی که کار واحد انجام می‌دهند، فارغ از نوع قرارداد باید دستمزد واحد بگیرند و نباید تفاوتی بین آنها اعمال شود. تصمیمات صورت گرفته درجهت تامین عدالت در پرداخت، بسیار ارزنده و قابل تقدیر می باشد.
وی گفت: طبق این بخشنامه و دستورالعمل پیوست آن، حقوق و مزایای کارکنان قرارداد کارمعین همانند و صد درصد کارکنان پیمانی مشابه خواهد بود. این یک افزایش به میزان ۲۰ درصد است و دیگر هیچ فرقی میان حقوق مستخدم رسمی، پیمانی و قراردادی نیست.
ناصری امید، با اشاره به اینکه تمامی همکاران قرارداد کارمعین (مشخص) در کشور مشمول این بخشنامه می شوند، اظهار داشت: یک کارمند قرارداد کارمعین در سال 1400 اگر مدرک، سوابق تجربی و دوره‌های آموزشی همسان داشته باشد، مانند یک کارمند پیمانی حقوق دریافت و ارتقا پیدا می‌کند.
وی گفت: با اجرای این بخش‌نامه، معادل طبقه و رتبه اعمالی نباید از آخرین معادل طبقه و رتبه اعمال‌شده در قرارداد منعقده سال گذشته کارمندان‌ قرارداد کارمعین (مشخص) کمتر باشد.
مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان اظهار داشت: این بخشنامه از تاریخ ۱/۱/ ۱۴۰۰ قابلیت اجرا دارد و این افزایش ۲۰ درصدی به همراه افزایش ضریب ۲۵ درصدی انشاءالله یک افزایش مناسبی برای این گروه از کارکنان خواهد بود.
لازم به ذکر است، پس از ابلاغ بخشنامه یکسان سازی حقوق و مزایای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و پیمانی، جلسات کارشناسی در سازمان برگزار شد و هم اکنون کار صدور احکام جدید این کارمندان در حال انجام می باشد.