اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 9 خرداد 1400
کد 4844

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار کرد؛

وبینار آموزشی مهارت های تاب آوری روانشناختی در بحران کرونا

داود ناصری امید، مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین افتتاح وبینار آموزشی مهارت های تاب آوری روانشناختی در بحران کرونا، بر ایجاد راهکارهای نوین در دوران کرونا و تبدیل تهدیدها به فرصت ها تأکید کرد.
 داود ناصری امید، مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین افتتاح وبینار آموزشی مهارت های تاب آوری روانشناختی در بحران کرونا، بر ایجاد راهکارهای نوین در دوران کرونا و تبدیل تهدیدها به فرصت ها تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وبینار آموزشی مهارت های تاب آوری روانشناختی در دوران کرونا در چهار محور: تاب آوری از نگاه روانشناسی منابع انسانی، مدیریت فضای خانه در دوران کرونا، تاب آوری در بحران کرونا و راه کار های مراقبت از کودکان در بحران کرونا ویژه کارکنان سازمان و خانواده های آنان در سراسر کشور، امروز دوشنبه ۸ خرداد در سازمان برگزار شد.
بنا براین گزارش، ناصری امید، با اشاره به اینکه مساله کرونا و سلامت روان، دغدغه ای است که ذهن همه را درگیر کرده، گفت: کرونا نه تنها ضررهای جانی و مالی زیادی را به همراه داشته، بلکه بیشترین تاثیر منفی را بر سلامت روان افراد گذاشته است و میزان افسردگی در جامعه را افزایش داده است.
وی افزود: ایجاد مشکل در روند عادی زندگی، همراه با استرس وتنش بوده و فشار روانی و علائم پریشانی نیز از عوارض این ویروس منحوس در جامعه است.
ناصری امید، تصریح کرد: این ویروس به خاطر ناشناختگی توانسته است  نگرانی مضاعف و ترس را در میان عموم مردم ایجاد کرده و قدرت تاب آوری آنان را کاهش دهد.
مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بیان کرد: در سال های گذشته نیز با اپیدمی بیماری هایی مثل سارس یا ابولا مشکلات روان شناختی همانند افسردگی، اضطراب و وسواس در میان مردم ایجاد شد که کرونا نیز از این قاعده مستثنی نیست.
ناصری امید در خصوص راه های مقابله با کرونا گفت: کرونا و سلامتی روانی فرصتی است برای انجام کارهای عقب افتاده و اوقات زیادی در منزل که از آن به عنوان دورکاری یاد می شود  باید به عنوان فرصتی طلایی برای خلق ایده و کارهای جدید تبدیل شود.
وی افزود: اگر خود را با شرایط جدید تطبیق دهیم کرونا می تواند فرصت مناسبی برای رشد در فضای مجازی و ایجاد بسترهای لازم برای آن باشد.
شایان ذکر است این وبینار به همت حوزه امور زنان و خانواده سازمان و با همکاری موسسه روانشناسی کلینیک روان رستا برگزار شد.